Paragon BR geeft NT specific error 0xc000009c

Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
219
Als ik een image met Paragon Backup en Herstel wil maken, stopt het backuppen na een tijdje en krijg ik volgende foutmelding:
Operation failed. VSS: Cannot read volume data.
Error source: Paragon Backup & Recovery 16 Error code: 0x12016​
Als ik de backup via de opstart usb stick maak, gebeurt hetzelfde en dan krijg ik de foutmelding:
Operation failed. NT specific error (0xc000009c):
STATUS_DEVICE_DATA_ERROR
Error code 0xc000009c​

Geprobeerd, zonder succes:
Ik heb de service Volume shadow copy van handmatig op automatisch gezet.
– Gecheckt op bestanden groter dan 4GB: geen
– Schijfoptimalisatie alle schijven: niet nodig
– Schijfcontrole en herstel uitgevoerd met het windows programma en ook met Easus Master en met FixWin10, steeds geen fouten gevonden, ook niet in veilige modus.
– Ook de externe harde schijf gecontroleerd, vanaf een andere laptop kan ik overigens wel naar die schijf een Image maken met PBR

Sfc /scannow vond wel fouten, maar kon niet alles herstellen. In de bijlage het log. Ik hoop dat iemand ernaar kan kijken en me kan vertellen wat ik nu moet doen.

Begrijp ik het goed dat WinSync.dll beschadigd is en dat ik dat moet vervangen voor een onbeschadigd WinSync.dll? Ka dit de oorzaak van het probleem zijn?

Ik heb eenzelfde model laptop die dit probleem niet heeft. Ik kan WinSync.dll daarvan kopieren, maar wil ik het beschadigde bestand vervangen, dan moet ik mezelf eigenaar maken van het bestand. Kan ik dat zo doen?

Bedankt!
 

Bijlagen

  • CBS log.odt
    127,1 KB · Weergaven: 9
The windows image gerepareerd met DISM.exe /Online /Cleanup-image /ScanHealth en DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth.
Daarna opnieuw chkdsk en SFC / Scannow gedraaid. En toen kon SFC wel de corrupt files herstellen.
Vervolgens kon ik weer zonder problemen een image maken met Paragon Backup and Recovery. Probleem is dus opgelost, denk ik.
 
The windows image gerepareerd met DISM.exe /Online /Cleanup-image /ScanHealth en DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth.

Heb je daar een mooie/duidelijke uitleg van. Zet die dan even hier neer. Bij voorbaat dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan