paragraph <p>

Status
Niet open voor verdere reacties.

chandlurmark

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
58
Hallo allemaal, even een snel vraagje. Als ik dit in html toevoeg <p>text1</p> <p>text2</p> krijg ik een enter. Hoe zorg ik ervoor dat ze achter elkaar tevoorschijn komen:

text1text2 i.p.v.

text1

text 2

Zoiets had ik al:

p {
margin-top:0px;
margin-bottom:0px;
margin-left:0px;
margin-right:0px;
padding-top:0px;
padding-bottom:0px;
padding-left:0px;
padding-right:0px;
}

Maar dat werkt niet, er gaat alleen 1 regel vanaf, ze komen dus niet achter elkaar te staan.

Bedankt!
 
Dat is logisch, zo hoort een paragraaf/alinea ook te werken.

Wil je het achter elkaar hebben moet je het in een paragraaf zetten.

Waarschijnlijk werkt dit wel maar ik zou toch een andere oplossing gaan zoeken.
Code:
p {
  float: left;
}
Aangezien ik weinig context heb kan ik je ook geen alternatief aanbieden.
 
Hoi!

Als ik je goed begrijp dan:
<p>text1 text2</p>

Bedoel je dat? Of maak ik me er dan iets té gemakkelijk vanaf ;)
 
Volgens mij idd te gemakkelijk gezien de reactie van Tha Devil... :eek:
 
Wanneer je een tekst tussen een <p></p> (paragraaf) wordt er een nieuwe regel begonnen na het sluiten van de </p>. Als je nu tekst na elkaar wil plaatsen met een spatie er tussen kan je gebruik maken van een non braking space teken.
HTML:
<p>Een paragraaf</p>
<p>tekst 1 </p>
<p>tekst 2</p>
<p>Na elkaar plaatsen in een paragraaf</p>
<p>tekst1&nbsp;&nbsp;tekst2&nbsp;&nbsp;tekst 3&nbsp;tekst4 </p>
<p>Zonder paragraaf</p>
tekst1&nbsp;&nbsp;tekst2&nbsp;&nbsp;tekst 3&nbsp;tekst4
Mvg
Defietser
 
p {
margin-top:0px;
margin-bottom:0px;
margin-left:0px;
margin-right:0px;
padding-top:0px;
padding-bottom:0px;
padding-left:0px;
padding-right:0px;
}

alle waarden op 0 zal ook niet veel nut hebben...

<style type="text/css">
<!--
#tekst p {
font-size:14px;
display:inline;
margin-right: 30px;
}

</style>


<div id="tekst">
<p>teks1</p><p>tekst2</p><p> tekst3</p>
 
Laatst bewerkt:
Is het niet gewoon:

<div id="tekst">
<p>teks1</p><p>tekst2</p>
</div>
 
@Frenske123 & GambiaUser
De vraag lezen van Vandaag 15:07 chandlurmark
Hallo allemaal, even een snel vraagje. Als ik dit in html toevoeg <p>text1</p> <p>text2</p> krijg ik een enter. Hoe zorg ik ervoor dat ze achter elkaar tevoorschijn komen:

text1text2 i.p.v.

text1

text 2

Denk niet dat je dat hier getest hebt en wat de bedoeling is van uw antwoord maar die staan gewoon onder elkaar.
<style type="text/css">
<!--
#tekst p {
font-size:14px;
display:inline;
margin-right: 30px;
}

</style>


<div id="tekst">
<p>teks1</p><p>tekst2</p><p> tekst3</p>
zoals het de bedoeling is van de <p> tag een nieuwe paragraaf beginnen. Als je niet wil dat er nieuwe paragraaf wordt begonnen gebruik dan gewoon de <p> tag niet.
Mvg
Defietser
 
de fietser ..doe je toch iets verkeerd...:p

kun je de code eens plaatsen van jou "interpretatie", van mijn voorbeeld ??

Let ook op inline !!



"zoals het de bedoeling is van de <p> tag een nieuwe paragraaf beginnen. Als je niet wil dat er nieuwe paragraaf wordt begonnen gebruik dan gewoon de <p> tag niet."


waar slaat dat op ??
 
Laatst bewerkt:
Wat hij er mee bedoelt is dat een paragraaf zo werkt.

Wil je niet dat er een regel tussen zit dan moet je gewoon geen paragraaf gebruiken maar het op een andere manier oplossen.
 
uiteraard kun je altijd een pargraaf gebruiken ...
of je een lege regel wilt bepaal je zelf


Code:
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tempus quam laoreet quam commodo convallis. Ut interdum lorem a nunc consectetur pulvinar. Morbi arcu urna, volutpat sit amet placerat ut, laoreet eget est. Nunc imperdiet fermentum lacus vel ultrices. </p>



<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tempus quam laoreet quam commodo convallis. </p>

<p> Ut interdum lorem a nunc consectetur pulvinar. Morbi arcu urna, volutpat sit amet placerat ut, laoreet eget est. Nunc imperdiet fermentum lacus vel ultrices. </p>
 
Je kunt altijd 'n <p> gebruiken. Je kunt ook altijd 'n span gebruiken om 'n nieuwe regel te maken. En je kunt ook 'n afbeelding gebruiken om tekst weer te geven. Je kunt 'n onzichtbare border maken. Vrijwel alles kan met html/css.

Maar de FUNCTIE van 'n <p> is nou juist het maken van 'n nieuwe regel. Met 'n kleine marge aan boven- en onderkant, die je met css kunt weghalen.
Als je die nieuwe regel niet wilt, gebruik dan geen <p>. Neem 'n span, dat is gewoon inline.
Er kunnen wel uitzonderlijke redenen zijn om toch 'n blok-element zoals 'n <p> te willen gebruiken, maar die moeten dan wel héél uitzonderlijk zijn.
Ik zou zeggen, zoals anderen: gewoon niet gebruiken. Of even melden waarom je 'n <p> zonder nieuwe regel wilt, dan is er misschien wel 'n andere, simpeler oplossing mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan