Parallel Dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
183
Goedemiddag,

Ik heb een parallel dongle voor een oud dos programma.
Maar de oudste computer die wij hebben is een XP, maar als ik t programma open zegt hij dat hij de key niet herkend.
Dus kan ik niet in het programma komen en we moeten het eigenlijk wel hebben.

Is het mogelijk ene een parallel dongle wel werkend te krijgen op een xp computer.
De dongle is ook voor een DOS programma,



Alvast bedankt!
 
Hangt maar helemaal van de opzet van de software af. In theorie zou het namelijk gewoon moeten werken.

Als het nog oude DOS software is dan kun je FreeDOS downloaden of via een Hiren's boot CD naar een volledige dos prompt booten. Van daaruit kun je proberen of de software nog wil draaien.
 
Ik snap niet helemaal wat jij bedoelt. Zo technisch ben ik niet met computers maar..

Het programma start wel. Maar met de dongle achterin de computer staat er dat je de ´key´ in de computer moet doen om echt in het programma zelf te komen.
En die key is dan de dongle, alleen hij doet het dus niet.

Ik heb die poort al opnieuw geinstalleerd.


Maar ik heb net verder op internet gezocht, en zag ook dat die parallel dongels alleen voor windows 95 en 98 zijn.
Maar ik weet niet of ik dat kan omzeilen of dat er iets is waardoor je dit probleem kan oplossen?

Ik voer hem al uit in windows 95, maar hij herkent de key (dongle) gewoon niet.

Alwel bedankt voor het reageren!
 
Probleem is dat XP de dongle niet 'ziet'. Daar kun je niet veel meer aan doen.

Als het echt belangrijk is zou je eens na moeten denken over de volgende aanpak:
-Is er een modernere of andere variant van dit programma die je wilt gaan gebruiken. De huidige situatie wordt namelijk niet beter
-Met het antwoord op vraag 1 kunnen de ervaren jongens (en meisjes) hier je data wel uit dit programma peuteren. Wil ik ook wel doen op basis van 'no cure, no pay' .
 
Ja het probleem is dat het nog wel veel heeft gekost.

En ze leveren geen dongles meer dat programma is gestopt. maar het is een ontzettend makkelijk en snel werkend programma het zou erg jammer zijn als dat niet meer mogelijk zou zijn.

Ik zag ook al iets op internet staat van Virtual pc?
 
Zou kunnen, maar dan moet je daarbinnen een oude Windows 95 aan de gang krijgen. Dan zou het mogelijk kunnen werken. Maar aangezien het ook al niet werkt onder XP vermoed ik dat er nog gebruik is gemaakt van een hele oude manier van het aansturen van de parallelle poort. Vraag is of de moderne virtuele pc software daar wel beter mee om gaat. Enige manier om er achter te komen is om het te testen.
 
Dank voor de aanvulling LangePier. Onderliggend blijft hetzelfde probleem. Proberen kan evenwel geen kwaad. Wie weet werkt het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan