parallelle kabel tussen W2000 W98, geen communicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathieu53

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2005
Berichten
4
Ik probeer een windows98-pc en een windows2000-pc te laten communiceren via een parallelle kabel.


Op de "98" gebruik ik dan "directe kabelverbinding", en kies dan voor gast/host; op de "2000" (=engels) werk ik via "network and dial-up connections", en heb daar een "direct connection" en een "incoming connection" gemaakt (met extra gedefinieerde user welke op de "98" actief is)

Als ik de 2000 als "gast" gebruik (direct connection), dan worden mijn "credentials" (naam/password) niet geaccepteerd.

Als ik de 98 als gast gebruik, wordt er een verbinding gelegd ("2000" ziet een unauthenticated user, en de status veranderd in "connected"). maar op de 98 popt een window op: gedeelde mappen kunnen niet worden weergegeven. Type de naam van de hostcomputer om de gedeelde mappen weer te geven. Als ik dan de naam van de computer ingeef, krijg ik de melding: kan de hostcomputer niet vinden.

Wie weet raad!
groet, Mathieu
 
Heb een hele goede raad :)

Weet niet waarom je dit aan het doen bent, maar ik zou aanraden er niet te veel tiujd in te steken 2 natwerkkaartjes te kopen voor 5 € per stuk, stukje crosskabvel ertussen voor 2 € en voor 12 € ben je de man :)

Idd wat je doet hoort te werken, maar voor die 12 € wist ik het wel :) (Tenzij dit natruurlijk een hobby project is ofzo)
 
"gekruiste" ethernet kabel

ik heb je raad gevolgd. Zoals je zei, parallel zou hebben moeten werken. Dit is absoluut geen studieobject. Alleen bedoeld om data van een Dell-Optiplex-G+ over te brengen naar een nieuwere computer. Netwerkkaarten waren al aanwezig.

Ik heb "nul" verstand van netwerken. Ik heb de kabel aangesloten. Vanaf de "98' zag ik de "2000" en heb de data gedumpt. Vanaf de 2000 zag ik de 98 niet. Ik had de gebruiker van de 98 + password al ooit aangemeld op de 2000 bij de pogingen met de parallelle kabel.

Waar kan ik info vinden om het een volgende keer "netjes" te doen? Waarschijnlijk staat dit ook wel ergens op deze site (of is het zo iets platvloers, dat het "common knowledge" is; helaas nog niet voor mij!)

groet, Mathieu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan