Parameter in Query op basis van formulierveld (leeg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland24

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Graag zou een query maken met de parameter die gebaseerd is op een formulier. Dit lukt met bijvoorbeeld Formulieren![Medewerkers]![medewerker].

Alleen nu wil ik dat wanneer het veld [medewerker] in het formulier leeg is dat alle data wordt getoond. Nu laat hij niets zien als het veld leeg is.

Is dat mogelijk?

Alvast bedankt!

Dat kan, maar vereist een kleine aanpassing in je query. Om te beginnen: het huidige criterium moet weg, want dat ga je zo niet meer gebruiken. Vervolgens maak je een nieuw veld, en daarin zet je deze formule:
Code:
IIF(Formulieren![Medewerkers]![medewerker] Is Null;True;[Medewerker]=Formulieren![Medewerkers]![medewerker])
Ik ga er voor het gemak dat het veld waarop je filter ook het veld [Medewerker] is. Zo niet, dan de naam even aanpassen.
Deze code (veld) hoef je verder niet te zien, want de formule laat alleen 0 of -1 zien, en da's niet echt boeiend. Wél moet dit veld worden gefilterd, en dat doe je met het criterium:
Code:
<>Onwaar

Ik heb een formulier ‘DBver’ waarop oa een veld ‘Jaar’ kan ingevuld worden. Dit veld is gekoppeld aan het query-veld ‘Jaar: Format$([Datum];”jjjj”). Nu zou ik willen dat wanneer het formulierveld ‘Jaar’ leeg is alles wordt weergegeven bij het uitvoeren van de query. Alvast bedankt.

Allereerst welkom bij HelpMij! Het is niet de bedoeling om in een vraag van iemand anders zelf een vraag te stellen, en al helemaal niet als die vraag is opgelost. In dat geval mag je uiteraard de gegeven oplossing bij je eigen db implementeren, maar als dat niet lukt, en je hebt hulp nodig, dan mag je een eigen vraag maken. Dus daar wacht ik maar even op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan