parameter onjuist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepper013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Berichten
4
Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wanneer ik outlook open en een video-bestand in de bijlage probeer te openen geeft hij de melding ''de parameter is onjuist'' hierbij staat ook een pad vermeldt wat er kortweg als volgt uitziet: C:\...\...\...\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\...\videobestand.mpg

Om bepaalde zaken uit te sluiten heb ik geprobeerd hetzelfde videobestand te openen wanneer het opgeslagen is, ook dit gaat niet met dubbelklik of rechter muisknop en dan ''afspelen''.
Wanneer ik het bestand naar mijn mediaspeler sleep dan doet hij het echter wel!

Ik concludeer dat mijn mediaspeler correct werkt in ieder geval, verder zou ik haast denken dat outlook functioneert naar behoren maar dat er een fout zit puur in het openen van videobestanden in het algemeen.
andere bijlages/bestanden op de harde schijf kunnen wel geopend worden namelijk!

ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Thanks!
 
Kies een videobestand -> rechtermuis -> openen met... En kies handmatig je videospeler via browse. Vink "altijd dit programma gebruiken" aan.

Probeer vervolgens nog eens te dubbelklikken. Indien je de openen met optie niet ziet moet je mogelijk shift-rclick of ctrl-rclick gebruiken
 
Kies een videobestand -> rechtermuis -> openen met... En kies handmatig je videospeler via browse. Vink "altijd dit programma gebruiken" aan.

Probeer vervolgens nog eens te dubbelklikken. Indien je de openen met optie niet ziet moet je mogelijk shift-rclick of ctrl-rclick gebruiken

Beste Wampier, helaas dit heb ik al geprobeerd, het ligt net wat gecompliceerder vrees ik.... groeten
 
Als je de file renamend naar .mpeg in plaats van .mpg is er dan verschil?

Indien dit niet werkt is het mogelijk een registry probleem.

open "regedit" en scroll in HKEY_CLASSES_ROOT naar .mpg en kijk wat daar staat bij "open with list". eventueel kun je ook de hele .mpg entty weggooien en via bovengenoemde methode opnieuw aanmaken.
 
Als je de file renamend naar .mpeg in plaats van .mpg is er dan verschil?

Indien dit niet werkt is het mogelijk een registry probleem.

open "regedit" en scroll in HKEY_CLASSES_ROOT naar .mpg en kijk wat daar staat bij "open with list". eventueel kun je ook de hele .mpg entty weggooien en via bovengenoemde methode opnieuw aanmaken.

Sorry wampier, ik ben niet helemaal duidelijk geweest, het is met alle videobestanden, niet alleen met .mpg maar ook met .wmv etc...

hoe moet ik regedit opnieuw instellen? of zal dit de oplossing niet zijn aangezien het bij alle bestanden is?
Hoop echt dat je me kan helpen hiermee ;)

mvgr,
 
Je moet in ieder geval even kijken wat er bij de "open with list" staat. een alternatief, als je niet met alle extensief wil knoeien, is een programma zoals VLC downloaden en die laten associëren met alle media files en kijken of het probleem blijft.
 
wederom bedankt voor de snelle reactie,

er staan 3 regels bij met ''binaire waarde met lengte nul'', als ik dit vergelijk met bv. .jpg klopt hier al niets lijkt me?
wat moet ik hieraan doen?
2x type REG_NONE en 1 x type REG_BINARY.

Daarnaast staan er nog 2 REG_SZ bestanden een ''geen waarde ingesteld'' en 1 staat niets achter.

Is dit voldoende info?

mvgr,



mvgr
 
Blijkbaar zijn deze settings ergens corrupt geraakt. Je kunt VLC downloaden en die alle bestanden laten nemen en kijken of er dan wel afgespeeld wordt. Als dat lukt eventueel daarna media player deinstalleren en herinstalleren en dan zou mediaplayer weer alle rechten moeten hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan