parameter toevoegen op een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovannismet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Ik heb een rapport gemaakt en alles is hoe ik het zou willen.

Enkel wil ik adhv een datum ( die niet op het rapport staat ) bepaalde gegevens verkrijgen.

Hoe doe ik dit?

Die datum zal toch op het rapport moeten staan, anders kun je er niet op filteren. Je kunt namelijk alleen filteren op velden die in het rapport zitten. Je hoeft het veld overigens niet zichtbaar te maken, maar het moet er dus wel staan. Filteren kun je dan a.d.h.v. een parameter query, om maar een voorbeeldje te noemen. Zelf zou ik eerder kiezen voor een selectieformulier waarop je de datum(s) selecteert, waarna het rapport met het juiste filter wordt geopend. Maar dat is ietsje meer werk.

Die datum zal toch op het rapport moeten staan, anders kun je er niet op filteren. Je kunt namelijk alleen filteren op velden die in het rapport zitten. Je hoeft het veld overigens niet zichtbaar te maken, maar het moet er dus wel staan. Filteren kun je dan a.d.h.v. een parameter query, om maar een voorbeeldje te noemen. Zelf zou ik eerder kiezen voor een selectieformulier waarop je de datum(s) selecteert, waarna het rapport met het juiste filter wordt geopend. Maar dat is ietsje meer werk.

ik had het ondertussen zelf al gevonden, nu zou ik die rapporten graag elks op een pagina afdrukken. Weet u dit toevallig ?

Lees nog even wat ik in dit draadje heb gezegd over nodeloos quooten.... Ik geef toe dat het een mooie knop is, maar om hem altijd in te drukken??
On topic: rapporten kun je groeperen, en per groep kun je aangeven of die op een nieuwe pagina moet beginnen. Dus daar zou ik het dan zoeken: eerst groeperen (op datum wellicht?) en dan de pagina-instellingen voor die groep instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan