Forum,
Dit forum heeft een nadeel, je wilt steeds meer ontdekken en toepassen in je database. Geweldig. Zo kwam ik via een vraag in dit forum op mijn eigen probleem. Keuze via een parameter. Met behulp van de antwoorden van Octafish ben ik gaan knutselen binnen mijn eigen DB. Ik heb het voor elkaar gekregen een keuzeformulier te maken die een rapport filtert! Ik weer trots.
In het "draadje" bij de vraag (en nu natuurlijk weer neit te vinden) werd ik verwezen naar een voorbeeld database: Rapport filteren 2K3. Uitvoerig bekeken en wat mij opviel dat wanneer op de printknop wer gedrukt het formulier naar d eachtergrond ging. Jullie raden het al, mijn formulier blijft op de voorgrond. Verder werkt het perfect en ga als ik een antwoord vind op mijn vraag alles verde3r ombouwen. Ziet er een stuk mooier uit dan de parameterqueryvraag box.
Dit is mijn code: (hoe zet ik die netjes in dit forum?)
code:
Private Sub Knop352_Click()
stDocName = "Rapport analyse chauffeur"
Dim sFilter As String
If Me.cboJaar & "" <> "" Then
sFilter = "[Jaar]=" & Me.cboJaar
If Me.cboAfdeling & "" <> "" Then
sFilter = sFilter & " AND [Afdeling] = '" & Me.cboAfdeling & "'"
End If
Else
sFilter = "[Afdeling] = '" & Me.cboAfdeling & "'"
End If
End If
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , sFilter
End Sub
In de voorbeeld database als genoemd komt er een regel:
Exit_cmdPlanning_Click:
Exit Sub
Die heb ik ingevoegd cmdPlanning veranderd in Knop352, maar dan doet e.e.a. het niet.
Wat doet deze steeds meer onervaren accessbouwer fout?
Ik hoor graag.
Risk
Dit forum heeft een nadeel, je wilt steeds meer ontdekken en toepassen in je database. Geweldig. Zo kwam ik via een vraag in dit forum op mijn eigen probleem. Keuze via een parameter. Met behulp van de antwoorden van Octafish ben ik gaan knutselen binnen mijn eigen DB. Ik heb het voor elkaar gekregen een keuzeformulier te maken die een rapport filtert! Ik weer trots.
In het "draadje" bij de vraag (en nu natuurlijk weer neit te vinden) werd ik verwezen naar een voorbeeld database: Rapport filteren 2K3. Uitvoerig bekeken en wat mij opviel dat wanneer op de printknop wer gedrukt het formulier naar d eachtergrond ging. Jullie raden het al, mijn formulier blijft op de voorgrond. Verder werkt het perfect en ga als ik een antwoord vind op mijn vraag alles verde3r ombouwen. Ziet er een stuk mooier uit dan de parameterqueryvraag box.
Dit is mijn code: (hoe zet ik die netjes in dit forum?)
code:
Private Sub Knop352_Click()
stDocName = "Rapport analyse chauffeur"
Dim sFilter As String
If Me.cboJaar & "" <> "" Then
sFilter = "[Jaar]=" & Me.cboJaar
sFilter = sFilter & " AND [Afdeling] = '" & Me.cboAfdeling & "'"
End If
Else
sFilter = "[Afdeling] = '" & Me.cboAfdeling & "'"
End If
End If
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , sFilter
End Sub
In de voorbeeld database als genoemd komt er een regel:
Exit_cmdPlanning_Click:
Exit Sub
Die heb ik ingevoegd cmdPlanning veranderd in Knop352, maar dan doet e.e.a. het niet.
Wat doet deze steeds meer onervaren accessbouwer fout?
Ik hoor graag.
Risk