parameter waarde opgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Octafish,

Ik dacht dat je een soort van third party pakketje bedoelde.
Zoals eerder gezegd, heb ik een en ander over genomen en moet ik dus roeien met de riemen die ik heb, of heel veel overhoop gooien.
Bij het maken van een SQL statement zie ik deze aanvulling(en) echter niet verschijnen.

Door achter het = teken al een " te gebruiken, sluit je mijnsinziens al het SQL statement, en al het overige zal dus niet worden mee genomen.

Door achter het = teken al een " te gebruiken, sluit je mijnsinziens al het SQL statement, en al het overige zal dus niet worden mee genomen.
Echt wel...
Code:
        strSQL = [COLOR="#FF0000"][B]"UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = "[/B][/COLOR] [COLOR="#0000FF"][B]&  Me.Interne_Kosten * (1 + Me.verhogingperc.Value/100)[/B][/COLOR]
Het rode deel is een string, dus dat is een tekst in een variabele. Het blauwe deel erachter is weer gewoon IntelliSense.

Octafish,

bij de uitvoering krijg ik nog steeds de eerder genoemde foutmelding. strSQl is leeg, wel leest hij me.verhogingperc.Value uit.
Het /100 heb ik eruit gehaald omdat de betreffende waarde een percentage is

Code:
strSQL = "UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = " & Me.[Interne Kosten] * (1 + Me.verhogingperc.Value)

de foutmelding geeft echter niet aan welk veld hij niet kan vinden.

Dacht dat dit een van de kleinere dingen zou zijn waar ik tegen aanloop.

Ik zeg het nog één keer, daarna krijg je een leesbril... Je syntax is fout. Vergelijk de jouwe eens met de mijne.... En lees mijn laatste berichtje nog eens.

Octafish,

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik jouw code neem gaat het mis omdat Me.Interne_Kosten niet bestaat, dit veld heet [Interne kosten]

En ik heb al een paar keer gezegd dat Access spaties vervangt door underscores. Zolang je het veld maar opvraagt met IntelliSense krijg je altijd de juiste naam. Ga je zelf typen, ja, dan loop je de kans op fouten. Ik heb slechts geanticipeerd op de naam die volgens mij goed zou kunnen zijn, maar omdat ik je db niet heb, kan ik dat natuurlijk nooit met zekerheid doen.

Sorry voor de late reactie, maar pc problemen.

De laatste melding van je had ik echt wel eerder begrepen.
In mijn geval wordt echter de veldnaam niet aangevuld in access. Iets zoals DoCmd. ect doet dat wel.

Hoe krijg ik mijn database geupload, krijg het bestand niet zodanig ingepakt dat ik het onder de 100Kb krijg?

Me. moet ook met Intellisense werken; als dat niet gebeurt dan is dat bijvoorbeeld omdat je Me. binnen een string hebt staan. Dus
Code:
strSQL = "UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = & Me.[Interne Kosten]
is fout omdat je nu een string aan het opbouwen bent. Access zal ook aan het eind van de string een dubbele quote neerzetten om de string af te sluiten.
En
Code:
strSQL = "UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = " & Me.[Interne Kosten]
is goed als het gaat om Intellisense gebruik want de string "UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = " is afgesloten en met & voeg je een ander onderdeel toe aan de code.

Je kunt de db overigens ook op een Fileshare als Wikisend.com zetten; halen we hem daar op!

Het bestand is leeg; dus graag nog een keer posten! Je hoeft 'm nu overigens niet te zippen, want Wikisend heeft daar geen problemen mee.

Prima, ik wacht af :).

Ik weet niet of ik in het goede formulier zit (F-tussenprijsverging) maar daar vind ik in ieder geval de query die je probeert uit te voeren die niet werkt. En dat is behoorlijk logisch. En het antwoord grijpt terug tot wat ik al een paar keer heb gezegd: als je IntelliSense gebruikt, had je de fout al lang gezien. In dit formulier wil je dus deze query uitvoeren:
PHP:
strSQL = "UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = " & Me.[Interne Kosten] * (1 + Me.verhogingperc.Value / 100)
Ziet er zo op het eerste gezicht gezond uit. Maar hij doet het dus niet. Maak je de query met IntelliSense (en gebruik je ook je eigen intellisense...) dan zie je al gelijk waar het mis gaat: Typ de string maar eens tot hier:
PHP:
strSQL = "UPDATE Percelen SET [Interne Kosten] = " & Me.int
Access moet nu zien dat je wilt verwijzen naar het tekstvak [Interne kosten] op je formulier, en moet dat veld nu aanwijzen. Dat gebeurt echter niet: je ziet de opties
PHP:
InputParameters
InsideHeight
InsideWidth
etc. Typ je: Me.ve dan wordt gelijk het veld [verhogingperc]. geselecteerd. Dat leidt maar tot één conclusie: je verwijst naar een niet-bestaand object. En daar kun je nooit een query mee uitvoeren.

OctaFish,

Hoe roep ik dan op de juiste manier deze [interne kosten] aan in het SQL statement?

Je zult eerst dat veld moeten toevoegen aan de bron op je formulier, anders gaat het nooit werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan