parameters xcopy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrijp ik ook niet want ook met SyncBack maak je een eigen profiel

* SyncBack (2BrightSparks)

Beschrijving van dit profiel (eigen)
1. Bestanden zullen gesynchroniseerd worden tussen Bron directory (C:\) en de Doel directory (H:\KopieC\).
2. Al de subdirectory’s en de bestanden zullen zijn gesynchroniseerd.
3. Als hetzelfde bestand gewijzigd is in zowel Bron als Doel directory dan zal het Bron- het Doel-bestand vervangen.
4. Alleen bestanden die in de Bron staan worden naar het Doel gekopieerd.
5. Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.
 
Robocopy F:\Fotomap\*.* H:\Fotomap\*.* /s /mir
De syntax van Robocopy is anders:
Robocopy Bronmap Doelmap [Bestanden] [Opties]

Voorbeeld: Mirror map F:\Fotomap incl. submappen en incl. lege submappen naar map H:\Fotomap
Als je alle bestanden wilt synchroniseren mag je *.* weglaten, dit is dan voldoende
Code:
Robocopy F:\Fotomap H:\Fotomap /mir

Zie voorbeelden op Microsoft Technet

Belangrijk
Bedenk vooraf wat je doet want mirror verwijdert bestanden in de doelmap die in de bronmap niet bestaan.
Doe dit dus niet: Robocopy F:\Fotomap H:\ /mir want dan wordt je hele H: schijf praktisch geleegd (op 'Fotomap' na)
 
Probeer de Gui nu eens.

Waarom neem je niet iets als MultiCommander met 2 vensters?
De vraag aan TS is dus: wil je een makkelijk grafisch programma of wil je alles doen in de opdracht-prompt of in een batch bestand?

Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.

Synchroniseren kan eenzijdig, doelmap wordt exacte kopie van bronmap -of- tweezijdig, afhankelijk van datum worden over-en-weer bestanden gekopieerd zodat beide mappen de meest recente versies bevatten.
Robocopy synct eenzijdig, dus de doelmap wordt een kopie van de bronmap (mirror).

Een mooi graafisch programma (backup, restore, image en sync) is Aomei Backupper Standard (freeware).
De sync in dit programma is ook eenzijdig (doelmap is exacte kopie van bronmap).
Info hoe het werkt (klik) en wat je ermee kan doen.
 
Laatst bewerkt:
De Gui is eigenlijk alleen maar de generator van het batch programma, het is zo basic qua opzet. Er zit verder niks achter.
Het visualiseert alleen maar wat je anders handmatig intikt, dat is alles.
Ken geen grotere waarde toe aan deze Gui.
 
@ bron

Bedankt voor de uitleg. Dit is precies wat ik bedoel.
Batchbestandje en een snelkoppeling op het bureaublad en alles werkt perfect.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Groet,
SeringZH
 
Een mooi graafisch programma (backup, restore, image en sync) is Aomei Backupper Standard (freeware).
De sync in dit programma is ook eenzijdig (doelmap is exacte kopie van bronmap).
Is dat werkelijk zo en worden verwijderingen en wijzigingen doorgevoerd? Ik zie dat dat niet in het programma (instelling) en ook niet in de handleiding. Dus ik zou dat wel testen. Bij SyncBack en Allway Sync is dit wel in te stellen en die programma's doen exact wat je wilt. Heb ik uitgebreid getest.
 
worden verwijderingen en wijzigingen doorgevoerd?

Aomei Backupper gebruik ik regelmatig voor backup's naar mijn NAS. De sync heb ik nog nooit gebruikt en ben afgegaan op deze info van Aomei:
Powerful one-way sync function. It supports to synchronize all files from one folder to the other folder.

Omdat het met deze info toch nog vaag bleef heb ik een test gedaan en inderdaad worden in de doelmap geen bestanden verwijderd als die in de bron wel zijn verwijderd.
De sync in Aomei Backupper is dus anders dan de mirror in Robocoppy.
Aomei heeft wel de 'mirror' sync aangekondigd. Die zal ergens in een volgende versie wel komen.
 
Het is erg belangrijk wat de "verwijder-optie" nu echt doet, dus idd testen.

Een hele simple tool komt van Microsoft zelf, we gebruiken hem op het werk nog steeds:
http://www.ascc.nl/wp/download/synctoyhandleiding.pdf
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155
https://en.wikipedia.org/wiki/SyncToy

Je kunt zelf kiezen voor welke strategie!


Deze schijnt ook goed te zijn:
https://sourceforge.net/projects/freefilesync/

Maar met de Multi Commanders met dula pane (dubbele vensters) kan het vaak ook.
 
Laatst bewerkt:
@ bron
Bedankt voor de uitleg. Dit is precies wat ik bedoel.
Batchbestandje en een snelkoppeling op het bureaublad en alles werkt perfect.
Graag gedaan.

TS gaat met Robocopy verder en heeft geen GUI nodig. Topic kan worden gesloten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan