parameterwaarde opgeven in Access

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JosR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Hallo,

Ik heb een Access Database gemaakt in office pro 2003 + XP, die altijd goed heeft gewerkt.
Nu heb ik een nieuwe pc met Windows 7 Pro en Office Pro 2007, de oude DB werkt grotendeels maar bij het oproepen van rapporten krijg ik een invulscherm genaamd "Parameterwaarde opgeven" met de naam "trim", als ik OK klik krijg ik #error in de output.
Wat is er fout????

Bedankt voor jullie inspanning

Trim is een intern Access commando, dus dat zou hij niet als parameter moeten presenteren. Het houdt vermoedelijk in, dat de VBA bibiliotheken niet goed geladen zijn, en dat het commando niet wordt herkend bij het laden van de db.
Kijk dus eerst in het VBA scherm (<Alt>+<F11> en dan <Extra>, <Verwijzingen> en controleer of er gee ontbrekende bibliotheken staan.
Verder kun je via <Foutopsporing>, < db compileren> laten onderzoeken of er routines zijn met fouten. Die moet je dan proberen te verhelpen.

Ik heb geconstateerd dat ik de "utility.mda" mis, in de de verwijzingen lijst staat "ONTBREEKT: utility.mda".
Ik heb het tijdelijk opgelost door de "=Trim" instructie te verwijderen maar ik zou toch wel willen weten hoe ik Utility verwijzing erin krijg.
Opnieuw compileren lukt mij niet omdat die optie niet aanklikbaar is.

Ik hoop op nog een suggestie.

De invoegtoepassing Utility.mda zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel, en ik heb hem zelf dan ook niet aan staan. Je kunt hem dan ook prima verwijderen. In weze heb je niet meer nodig dan de verwijzingen in bijgaande afbeelding.
Als je niet kunt compileren, dan zitten er in ieder geval verder geen fouten in de db, dus dat is alleen maar goed!

Bijlagen

• Verwijzingen 2.jpg
    Verwijzingen 2.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 143
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan