Parental control problemen in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexandervba

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
6
Goedendag,

Ik heb hier een laptop die geïnstalleerd is in Frankrijk (wel Nederlandse Vista). Men heeft hier parental control opgezet. En daardoor kunne wij niet op internet geraken. Wij hebben al vanalles geprobeerd om dit uit te schakelen, maar geen geluk.

Wij hebben alle accounts (buiten administator uitgeschakeld), hielp niet. Toen we probeerde de instellingen van parental control op het admin account te veranderen, kregen we een bericht dat parental control niet kan worden ingeschakeld op Administrator. Toch kunnen wij zelfs via het administator account niet op internet. Als wij proberen Firefox/Internet Explorer te starten, worden we meteen doorverwezen naar een Parental Control pagine. We zijn wel verbonden met ons netwerk, want we kunnen inloggen op de netwerkschijf hier.

Een screenshot van de pagina die we krijgen als we internet proberen te starten:

http://i36.tinypic.com/2u8gtfl.jpg

Het ligt dus niet alleen aant Internet explorer. Want op firefox krijgen we hetzelfde en op msn kunnen we bv ook niet inloggen.

Ik hoop dat jullie me spoedig kunnen helpen.

EDIT:

Ik heb juist uitgevonden dat dit een extern programma is (bijgeleverd op een installatie cd van Orange (hun provider)). Als wij dit programma proberen te deïnstalleren, dan vraagt men een wachtwoord, wat wij dus niet weten, en we kunnen dit niet navragen omdat we het contact met hun verloren zijn. Dus als we naar programma's & onderdelen gaan, selecteren het programma parental control, en diïnstalleren, moeten we een passwoord ingeven (dat we niet kennen), oftewel de deïnstallatie beïndigen.

Alvast bedankt.

~Alexander
 
Laatst bewerkt:
Kan je het uitzetten bij msconfig?

Ga naar ''start'' en dan naar ''uitvoeren'' en dan type in ''msconfig'' en klik op ok
Dan naar tabblad ''opstarten'' en daar zoeken naar het programma en dan uitvinken en klik dan op ''toepassen'' en op ''ok'' en even opnieuw opstarten...

Bij vista type je gewoon ''msconfig'' bij start en dan in de onderste zoekregel en dan op enter
 
Laatst bewerkt:
Het staat reeds uitgevinkt.
Zijn er nog andere mogelijkheden om van dat programma af te raken als je het paswoord niet hebt?
Ik ben wel een échte pc-leek...
 
je kan misschien eens proberen met bijvoorbeeld de ultimate boot cd het admin paswoord te resetten. misschien lukt het je dan wel om de controle over te nemen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan