• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pareto berekening vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Beste Helpmij,

Graag hulp bij het volgendeBekijk bijlage Kopie van Totaal herhalen-2.xlsx. Van elke leverancier waarvan ik de omzet wil afzetten tegen de totale sub omzet (Segment) zou ik tot 80% een 1 achter willen zetten. Dat heb ik in kolom J gedaan (zie bijlage). Echter in het zelfde segment, bijvoorbeeld maart, komen er meer leveranciers voor, namelijk 4. Ik ben op zoek naar een formule waarbij het totaal bij leverancier2 (zie kolom J), afgezet wordt tegen totaal aantal leveranciers van een segment. Voor Maart is dat 4.

Ik zou in kolom J gebruiken:

=N(I5<=0,8)

Hoe zien je basisgegevens er uit? Dat zal wsch een tabel zijn met onder meer de kolommen: Segment, Leverancier, Omzet.
Hoe heb je anders bepaald dat er in maart 4 leveranciers waren?
Zet je basisgevens in een tabel, zonder subtotalen, en leg nog eens uit wat je wilt bereiken.

Voor zover ik het begrijp, met de formule =AANTALLEN.ALS(A:A;L3;J:J;1) in cel N3 en =AANTAL.ALS(A:A;L3) in cel O3.
Deze kan je dan naar beneden kopieren.

Bestandje bijgevoegd als voorbeeld.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan