particie vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

americanx

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo Is het mogelijk om een van gedeelde schijf, die in 2 parten is verdeeld de C schijf te vergroten zonder dan je de hele pc hoeft te formateren en dan weer te verdelen in 2 parten?
Op mijn gewone pc is de C schijf ipc vol en die wil ik dus vergroten met een gedeelte van de D schijf kan dit en hoe kan ik dit doen?

Gr Martin

Gratis software om je partitie te veranderen met behoud van je data is Ranish
http://www.ranish.com/part/

Betaalde software is bv Partition Magic

Ik heb de 2.40 versie gedownload, en wil dit vervolgens installeren en krijg dan te lezen dat ik het niet kan installeren ivm. dit:
ScreenShot006.gif

Hoe kan ik dit verhelpen of wat doe ik verkeert?

Gr Martin

Ik heb de 2.40 versie gedownload, en wil dit vervolgens installeren en krijg dan te lezen dat ik het niet kan installeren ivm. dit:
ScreenShot006.gif

Hoe kan ik dit verhelpen of wat doe ik verkeert?

Gr Martin

Sorry, fout van mij. Deze is niet voor XP.

Kijk ff bij de link van @Sponzenbroekske

Hallo Is het mogelijk om een van gedeelde schijf, die in 2 parten is verdeeld de C schijf te vergroten zonder dan je de hele pc hoeft te formateren en dan weer te verdelen in 2 parten?
Op mijn gewone pc is de C schijf ipc vol en die wil ik dus vergroten met een gedeelte van de D schijf kan dit en hoe kan ik dit doen?

Gr Martin

ik gebruik het gratis programma cute part manager, (http://www.cutepm.com/download/cpm.exe) gwn even installeren en dan een bootable cd aanmaken vanuit het programmatje zelf. Het programma wijst zichzelf uit;)

suc6:thumb:

ik gebruik het gratis programma cute part manager, (http://www.cutepm.com/download/cpm.exe) gwn even installeren en dan een bootable cd aanmaken vanuit het programmatje zelf. Het programma wijst zichzelf uit;)

suc6:thumb:

Ik heb zowel een cd-rom als een dvd proberen te branden via dit programma, maar als ik de cd of dvd vervolgens wil gebruiken staat er niks op gebrand en is ie leeg?
Hoe kan dit en wat doe ik verkeerd?

Gr Martin

Ik heb zowel een cd-rom als een dvd proberen te branden via dit programma, maar als ik de cd of dvd vervolgens wil gebruiken staat er niks op gebrand en is ie leeg?
Hoe kan dit en wat doe ik verkeerd?

Gr Martin

Ja, ik had dit ook: in windows zie je geen bestanden staan op de cd, maar als je probeert te booten van deze cd lukt dit wel. Wanneer je in Deze Computer naar je cd-station kijkt zie je normaal wel dat het volume label CPMBOOT is.

Ja, ik had dit ook: in windows zie je geen bestanden staan op de cd, maar als je probeert te booten van deze cd lukt dit wel. Wanneer je in Deze Computer naar je cd-station kijkt zie je normaal wel dat het volume label CPMBOOT is.

Ja oke, maar hoe doe je dan de pc booten?
ik ben een beetje een leek op dit gebied hahahah.

gr martin

Ja oke, maar hoe doe je dan de pc booten?
ik ben een beetje een leek op dit gebied hahahah.

gr martin

Steek de cd in het cd-station, sluit vervolgens de pc af en dan start je hem opnieuw op. Normaal zal je computer automatisch vanaf de cd opstarten. Is dit niet het geval, dan moet je in je BIOS de bootvolgorde veranderen. Als je niet weet hoe je in de BIOS kan raken, geef me dan even het merk en model van je pc, dan zoek ik even voor je.

Het is dus nu gelukt om erin te komen via die boot cd, maar hoe vergroot je dan de C schijf.
Ik kreeg er een blauw scgerm voor en daar kon in de c schijf herkennen maar ik weet dus niet hoe je die dan kan vergroten.

Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen in makkelijke taal?
Zodat ik het volgens die stappen kan doen.

Gr martin

Is er niemand die mij dit stap voor stap kan uitleggen???
Ben zelf niet in to computers dus als er iemand is die kan helpen heel graag.

Gr Martin

Een gedeelde schijf: een netwerkstation vanaf een andere pc?
Daar kan je toch geen ruimte vandaan plukken om bij jou erbij te zetten?

Of begrijp ik het eerste bericht in deze topic niet?

Een gedeelde schijf: een netwerkstation vanaf een andere pc?
Daar kan je toch geen ruimte vandaan plukken om bij jou erbij te zetten?

Of begrijp ik het eerste bericht in deze topic niet?

Ik heb mijn harde schijf in 2 gedeeltes verdeeld en het windows gedeelte het C gedeelte is vol en moet vergroot worden met een stuk van het D gedeelte.
Dus niet van een andere pc of netwerk, maar van 1 pc.

Een partitie vergroten gaat alleen met 'unallocated space' en een partitie is 'allocated space'. Je kunt, als het echt niet anders kan (partities staan vol met data) wel 2 partities samenvoegen, maar dat is een beetje ellende omdat de ene partitie meestal als map in de andere partitie komt.

Dus: partitie wissen of verkleinen. De vrijgekomen ruimte laat zich zonder problemen bij C trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan