partionmagic

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een vraagje ik wil graag meerdere windows op een schijf hebben nu heb ik partion magic 8.0 daar kun je verschillende partie aan maken met winxp win me en win98.

nu is mijn vraag

als ik dat zo aan maak en bv win me crasht en wil win me er opnieuw opzetten dus formateer c: ben ik dan de andere windows dus win xp en win98 kwijt?

en komen de mappen allemaal bij elkaar in?

of kan ik beter de schijf delen in d:\ e:\ f:\ ?
zoja hoe moet ik datdoen en hoe krijg ik dat in mij opstart scherm dat ik kan kiezen tussen de verschillende windows?

alvast bedankt groetjes mike

off topic

Mike, brand is in deze vervoeging niet goed. Ik brand, jij brandt, hij brandt...

Maar, on topic, als je C formatteert ben je idd alles kwijt, dus je moet verschillende partities maken.

partion

hoi ja het gaat het om het idee.

maar wat bedoel je precies onder partities maken zoals ik in het 2 de vertelde dus d:\ e:\ f:\ maken?

maar hoe maak ik er allemaal opstarts van dan dus als ik de comp opstart dat ik kan aan geven welke windows opgestart moet worden.

Mike,
Beginnen met je schijf in te delen c, d, e, f, g, h, i, j, enz enz

Dan op c beginnen met windows98se ben je daar gereed mee dan ga je met de andere windows beginnen
op D b.v. me er wordt dan al een boot volgorde gemaakt.
Dan maak je op E windows xp die wordt dan toegevoegd aan de boot volgorde.

Als je daarna opstart kun je kiezen welke windows versie je gebruiken wil.

Maar bij partition magix zit ook powerquest boot,
Hiermee kun je zelf een boot menu maken.
Dit zou ik gebruiken maar wel beginnen met windows 98 en daarna pas de andere windows versies anders krijg je problemen.

bedankt

he bedankt maar weet je misschien zo uit je hoofd hoe ik dat moet delen omdat me engels al niet al te best is .

Re: bedankt

Geplaatst door mike16
he bedankt maar weet je misschien zo uit je hoofd hoe ik dat moet delen omdat me engels al niet al te best is .
Kijk eens hier;
http://go.to/wintips
in de linker kolom vind je de uitleg van Partition magic 8.
(Nederlands:))

probleem

hoi nu heb ik weer een probleem nu heb ik boot magic gebruikt start ik de comp op kan ik kiezen tussen win 98 win xp en winme.

maar geen 1 van alle werkt kom alleen weer in dat scherm van boot magic dat ik weer kan kiezen.

iemand een idee hoe ik nou weer gewoon in windows kom??

Als je windows 98 op de c schijf hebt gezet even opstarten met een opstartdisk.
Dan staat op c ook je boot magix dan kun je het daar aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan