Partitie aanmaken naast bestaande partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Ik heb op dit moment 3 partities op mijn schijf staan, en daar zou ik er nog 2 bij willen hebben. Is het mogelijk om extra partities aan te maken als er al partities bestaan, of is dit alleen mogelijk met een lege (geformatteerde) schijf? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?

Jacco

Gebruik Partition Magic of de Disk Manager van Windows XP, XP Disk Manager biedt minder mogelijkheden dan PM maar is wel gratis en is een prima tool om partities toe te voegen, verwijderen of te formatteren.
XP Disk Manager is te vinden vanuit het configuratiescherm, computerbeheer.

Je hoeft je pc volgens mij niet te formatere als je partities maakt met Partition Magic

Geplaatst door Blue Thunder
Gebruik Partition Magic of de Disk Manager van Windows XP, XP Disk Manager biedt minder mogelijkheden dan PM maar is wel gratis en is een prima tool om partities toe te voegen, verwijderen of te formatteren.
XP Disk Manager is te vinden vanuit het configuratiescherm, computerbeheer.

En dit kan zonder dat je data verliest op bestaande partities? En is het aan te raden alles eerst even te defragmenteren?

Jacco

Als je partities gaat wijzigen is het altijd verstandig om eerst alles te defragmenteren, dan zitten de bestanden die bij elkaar horen niet verspreid waardoor er iets beschadigd zou kunnen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan