Partitie benaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op mijn PC heb ik mijn harde schijf (500 Gb) opgesplitst in 3 partities te weten C, D en E. Nu heb ik daarnaast ook nog een externe harde schijf die in twee partities is verdeeld. Ik zou het leuk vinden als die laatste 2 partities F en G zouden kunnen heten. Maar om de een of andere reden lukt dat slechts voor een deel. Alleen toewijzen van F is gelukt. Maar in mijn programma Total Commander zie ik een CDrom als G staan. Het vreemde is echter wel dat ik in schijfbeheer die G schijf helemaal niet zie. Het veranderen van de partitienaam van mijn 2e externe partitie lukt ook niet omdat G er helemaal niet bijstaat. Heeft iemand enig idee hoe ik die G CDrom schijf weg kan krijgen? Voor mijn echte DVD writer heb ik wel H toegewezen gekregen

wat als je die G eerst uitschakeld in apparaat beheer?
kun je dan wel G toewijzen aan hetgeen wat je wilt?

Het is heel vreemd dat ik in apparaatbeheer een DVD device en een Cdrom device te zien krijg. Ik heb de Cdrom device uitgeschakeld maar dat levert niet het gewenste resultaat op.

Lastig probleem

Je hebt dus een drive die G als driveletter heeft, maar je ziet hem niet in schijfbeheer.

Helaas kun je hem dan ook niet uit zetten, zoals werd voor gesteld. Ben niet bekend met Total Commander, maar als hij hem ziet en je kunt G: niet kiezen, dan is hij er dus echt.

Bij mij staan de drives van Deamon tools ook in schijfbeheer, dus dat zal het wel niet zijn.
Er zijn er nog een paar die dit trucje kennen en staan dan te boek als scsi drive.

Wat zegt EverestHome dat je hebt.

Geef anders eens een screendump van schijfbeheer, mogelijk zie je iets over het hoofd.

Eric :thumb:

en helemaal verwijderen?
ook dus die stuurprogramma's

dan je ding doen zoals je wilt en dan weer de cd drive installeren.

gister nog bij mij gedaan omdat ik meerdere partities wilde hebben en mij dvd als D benoemd stond.(ff andere letter gegeven)
kon daarna in schijfbeheer me aanpassingen doen

Sorry hoor

Ik volg het niet meer.

Zover mijn kennis gaat bestaat er geen mogelijkheid om in Schijfbeheer een schijf uit te schakelen. Je kunt hem wel een andere "drive letter" geven.

En als er twee zijn en je hebt maar een brander, dan heb je software geïnstalleerd die een virtuele drive heeft aangemaakt. Soms kun je daar de "drive letter" niet wijzigen. Wat altijd wel kan is hem verwijderen. Als je zegt welk programma het is: b.v. Nero, instant CD&DVD, deamon tools, of een of andere leukerd, is hier vast wel iemand die weet hoe je hem uit kunt zetten.

Vaak lukt het ook om hem in apparaatbeheer uit te zetten.
Als dat je lukt kan hij niet meer tijdens boot die letter pikken.

Succes,

Eric.

In Everest wordt de CDrom drive als een optische station aangeduid. Ik maak ook gebruik van Deamon waardoor ik ook een virtuele schijf heb. Maar die is anders dan mijn G drive. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik die G drive weg kan krijgen.

Hallo Theo

Natuurlijk geeft Everest aan dat een CD-rom een optisch station is, maar daar achter staat wat voor drive, zal je een voorbeeld uit de praktijk geven.
Bij mij: Optische Station JF3156X HJY460H SCSI CdRom Device

Deamon drives herken je dus omdat het wordt weergegeven als scsi, met een cryptische naam.. OK je Deamon drive heeft dus weer een andere letter, ook best.

Kun je niet een screendump maken van schijfbeheer. Mocht je het plaatsen van een plaatje wat lastig vinden mag je het mij ook mailen. Eric apestaart HetNetNiet punt NL.

Je zou ook een HTML rapport kunnen laten maken door Everest en dat sturen.

Succes,

Eric. :thumb:

Ondanks de vele adviezen heb ik toch maar besloten Windows Vista opnieuw te installeren. Na installatie heb ik er direct op toegezien dat de indeling van de partities was zoals ik het wil hebben. Dus gelukkig is alles nu weer zoals het moet zijn. In ieder geval bedankt over het meedenken met mijn probleem.

Groet

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan