Partitie beveiligen, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Is het mogelijk om in XP Pro een 2e partitie (in dit geval dus D) te beveiligen met wachtwoord. Dus geen toegang tot D.

Groetjes
Falco

Dat kun je toch instellen als administrator en jezelf alleen de rechten geven.
Zodra een andere gebruiker op jouw schijf klikt krijgt hij niets te zien.

Moet je natuurlijk wel met verschillende users werken.

Sorry het is niet voor mij. Ik gebruik geen XP. Ik heb het wel op CD omdat mijn oudste dochter een laptop heeft met XP. Ik heb dat laptop gefinancierd omdat men op universiteit verplicht is om een laptop te hebben. Maar ik gebruik het niet!

Staat wel in NTFS.
Kunnen jullie (stap voor stap) uitleggen wat moet ik doorgeven? Het is voor mijn zwager en hun zijn niet echt PC kenners ;) ;)

Alvast bedankt ;)
Falco

Halleluja, dat kan dan ook best verkeerd aflopen als ze het niet door hebben. Zou ik niet aanraden.
Kun jij beter doen dan.
Staat wel in NFTS
Hebben ze dus XP?
Zo ja:

Hiervoor zijn dus eerst meerdere accounts nodig.
Ieder met een wachtwoord.
Als Administrator inloggen.
Rechtsklikken op de hoogste map van de bewuste schijf en via beveiling\delen de rechten toekennen.

Op dat eerste blad vul je de admin en Pietje in en als je dan lager iets aanklikt (doe het ook maar uit mijn hoofd)
dan kom je op uitgebreide tabbladen uit.
Overal dus Admin en Pietje invullen en alles aanvinken wat op je weg komt. Let ook op dat je de rechten zelf krijgt en niet dat het doorgegeven kan worden aan anderen. Het is maar een ***lig vinkje. Daar kan n.l. een eventuele hacker misbruik van maken. :(
Je kunt zo ook zorgen dat de wijziging die je aanbrengt geldig zijn voor alle onderliggen mappen en objecten.
De eigenaar kan alleen de administrateur zijn.(tenzij Pietje dus zijn naam aan de admin heeft gegeven :-)
Je vult steeds namen in en klikt dan aan de rechtkant. Dan pakt het prog. de naam van de pc enz bij.
Overal moet je dus alle vinkjes hebben behalve bij de echte rechten. Daar mag je geen rechten doorgeven. Pas goed op.
Hou er rekening mee dat het een secuur werkje is.
Je kunt jezelf totaal buitensluiten.

Enfin, dan zien we je wel terug met de kop 'toegang geweigerd' :cool:

P.S. Zo kan Pietje dus zijn muziekmap weer wel delen door op dat tabblad rechten te geven aan een andere persoon. Dat is dan ook alleen voor die map.

Mag ik nou gaan slapen? :)

Nog niet slapen... ;)
O.K. ik print jou antwoord zo uit.
Maar...op dit moment gebruikt men nog geen wachtwoord (administrator,etc). Is dat een probleem?

Groetjes
Falco

Dan zullen ze nu wel wachtwoorden in moeten geven voordat hij/zij aan die klus begint.
Het is zowiezo veiliger in deze tijd.
En nu ga ik echt naar bed. Welterusten.

Verdorie, ben ik nog even. Waarom die partitie niet verbergen? En dan met een wachtwoord zichtbaar maken? Moet je even uitzoeken. Het kan in ieder geval. Kijk maar met hide partiton in Google!
toedeloe.

Verdorie ;) , je ben een ‘schat’ ;) . Ik ga het gelijk zoeken.
Nogmaals slaap lekker, welterusten :thumb:

Falco

Ben ik weer.
Je moet het kunnen vinden in 1 van de 3 volgende.
Jv16Powertools/Tweak XP/Tweak Ui van Powertoys.
Verder zoek ik nu niet uit. Ik heb honger :D

Ik blijf nu een poosje weg.
Zojuist kwam mijn nieuwe Dell binnen :D :D
groetjes

Heb je wel goed gekeken bij de progjes die ik noemde.
Als het Dell lukt op mijn pc :( moet het jou toch ook lukken!!

Geplaatst door Elisa
Heb je wel goed gekeken bij de progjes die ik noemde.
Als het Dell lukt op mijn pc :( moet het jou toch ook lukken!!

Goed gekeken, behalve dat JV16. Ik ben niet zo weg van ‘poets’ programma’s :(
Het Dell op jou PC lukt je wel :)
Het beveiligen van partitie D is mij ook gelukt. Ik ben een doorzetter. Het is niet altijd even makkelijk maar meeste dingen lukken wel.
Behalve dan: vechten tegen de windmolens… ;) ;)

Nogmaals bedankt
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan