Partitie C en D

Status
Niet open voor verdere reacties.

New Javaman

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
12
Hallo

Ik wil graag de grootte van mijn c en d schijf veranderen. Op het ogenblik heb ik 1gb vrije ruimte op c en 23 gb op d.

Is het mogenlijk om bijvoorbeed c te vergroten naar 10 gb en d te verkleinen naar 13 gb.

Heb een acer aspire 5050 welke op XP draait

Alvast bedankt.
 
Dat is goed mogelijk met een draaiende pc.
"Partition Magix" of "Acronis Disc Director suite 9.0"
Die laatste gebruik ik zelf voor dit soort klusjes.
Beiden niet gratis.
 
kan dan alles gewoon blijven staan of moet ik eerst het een en ander verwijderen.
En hoe groot is de kans op verlies van gegevens

Welke versie van Partition Magix
 
Laatst bewerkt:
zolang je alleen de vrije ruimte van de partities gebruikt, is er maar kleine kans van data-verlies. Alles kan dan blijven staan.

je kunt partition magic 8.0 bijvoorbeeld proberen; ik heb die ook voor mijn xp-machines geinstalleerd, wat ook kan is Paragon Partition Manager; deze heb ik op mn vista-koffiemolen.

Voordeel van partition magic is dat hij heel simpel is.
 
werkt allen op 32bit echter ik als leek weet niet of ik 32 of 64 heb. Hoe kan ik dit zien
 
google even op het type nummer van je processor (of zet het typenummer hier neer), dan is het snel gevonden.
Het typenummer van je processor is snel gevonden, met bijvoorbeeld PC-wizard (via google snel te downloaden)
 
amd turion 64 mobile MK36
Kan echter geen duidelikheid vinden op het net

Heb nog een vraagje tussendoor, heb een hele lijst aan bestanden staan zoals bv $NtUninstallKB891781$ / $NtServicePackUninstallNLSDownlevelMapping$ / $hf_mig$ / KB918439 enz. enz. in totaal 2gb

Kan ik deze gewoon verwijderen ????

Thanx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan