partitie formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

peelduiker

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Berichten
26
hoi
zeg wie kan mij helpen met het volgende,ik heb win xp en allerlei programmas op mijn c schijf staan iets van 12 giga, ik heb echter een probleem ik denk een virus ofzo (virus scanner scant geen virus) maar het loopt gewoon niet lekker er zit een fout ik denk ik ga mijn schijf partitioneren en maak nog een partitie aan van 10 gigaf schijf genaamt ( heb in totaal 40 giga) daar heb ik dan win xp home opgezet en mijn meest gebruikte programmas en mappen ,maar nu komt mijn probleem ik wil nu die c schijf formateren door eenvoudig op de c schijf te klikken en de opdracht geven van formateren maar dat lukt niet ongeacht ik met welke schijf ik opstart wie weet een oplossing.
 
Formatteer C met een opstartdiskette.

Je kan er hier 1 downloaden: www.bootdisk.com

Start op met opstartdiskette , als A:\> verschijnt tik je in:

format c:/u

en dan druk je op ENTER.
 
Waar staat dat /u voor als ik vragen mag ? ik formateer altijd gewoon met c:
 
de /u staat voor het geheel verwijderen van alle data van de partitie
 
Geplaatst door MacShag
Waar staat dat /u voor als ik vragen mag ? ik formateer altijd gewoon met c:

De toevoeging 'U' betekend dat je ECHT alles weg haalt van een vorige installatie.

Grtzz.
 
Wat zou er dan zoal kunnen blijven staan als je het /u weglaat ? (ben gewoon even nieuwschierig)
 
Heeft iemand ook enig idee waarom je in Windows niet je C-partitie kunt formatteren? Daar is namelijk echt wel enige reden voor. Op C staan je bootbestanden die nodig zijn om Windows op te starten. In dit geval zullen dat zijn: ntdetect.com, ntldr en boot.ini.
Het lijkt me verstandig op deze bestanden te laten staan. Na formatteren kun je nl niet meer opstarten! Is je C partitie FAT32, dan kun je die bestanden op floppy zetten, formatteren en dan terug plaatsen. Met NTFS gaat dat iets lastiger, nl met Recovery Console en fixboot plus bootcfg /rebuild.

PS: De /U heeft in DOS voor Windows geen enkele functie meer. Het kale format commando doet precies hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
opstart diskette

bedankt voor de reaktie maar j-man ik krijg dat bestand van boot-disk niet op een opstart diskette ,en ik moet dus ook nog die bestanden die binary schetst ook nog even backuppen om mijn systeem toch nog op te kunnen starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan