PARTITIE gemaakt maar winxp herkent het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
260
de computer had 2 PARTITIE C en de D. Op deze computer stond win98 op. Heb het geformat. Maar toen kom in k niet in de bios komen omdat een wachtwoord opzat. HEb de schijf eruit gehaald en bij mij in de computer gezet. Heb via boot toch winxp erop kunnen zetten. Toen heb ik de beide PARTITIE verwijderen en een nieuwe aangemaakt.
alles werkte perfect.... enznenz.

totdat ik het in de computer zette (733hmz) kwam een zwartbeeld. met in de bovenhoek een knipperd streepje

Heb de hd nog aaan een andere computer gezet. werkte het perfect.... kan het temaken hebben dat hij een dosPARTITIE ofzo nodig heeft.

wie weet het.???????? of geef iemand mij een tip

alvast heel erg bedankt.
gr.niek
 
Dat gaat ook niet he,in de ene pc win installen en dan in een andere pc plaatsen ,dat gaat nooit,inverband met verschillende hardware.
 
heb ik al heel vaak gedaan.
wat moet ik nu doen dan.

de HD formateren.
en dan command dr op zetten. ofzo en dan met een opstartdesk dr in proberen te komen.

want ik heb het wachtwoord niet van de bios.
dus kan ik ook niet instellen om eerst de cd te pakken.

p.s. maar waarom wil de HD wel pakken in een andere computer. heeft dat te maken met oudere computers???

gr. niek
 
Kijk eens in je moederbord handleiding naar de reset jumper voor het Bios.
Of haal het batterijtje van het moederbord voor een tijdje.
Waarschijnlijk ben je dan het Bios wachtwoord kwijt.
 
kan dr niks verkeerd gaan als ik de battery eruit haal.

als ik de battery eruit is, de comptuer aanzetten of een paar min zo laten staan en niet aanzetten.

alvast bedankt.
 
Nee hoor, verwijder de batterij voor een half uurtje ( met de computer uit natuurlijk) en zet hem daarna weer terug.

Meestal gaat het wel goed trouwens als je de harddisk in een andere computer hangt en daarna weer terug zet.
WIN XP herkend na de opstart zelf alle hardware en zal het ook installeren ( zelf ook vaak gedaan!)

Afijn nu zet je eerst bij de opstart de cd-rom als eerste en start opnieuw op naardat je het hebt bevestig ( F 10)

Start op met de cd-rom van win xp en formateer de boel opnieuw en ga daarna maar installeren.

suc6
 
bedankt. ik zal het ff proberen.

als ik maar de bios in kom dat is het belangrijkste.

gr.niek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan