partitie harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

harlekijn

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen het probleem, dat in dos mijn harddisk niet wordt herkend.

Alles werkt gewoon, als ik in windows ga werken.

Als ik een opstartdiskette gebruik, zegt mijn pc dat het geen partitie herkend.

Daardoor kan ik niet mijn harddisk formatteren voor een andere windows.

Heeft iemand een idee, hoe ik of mijn harddisk weer herkend krijg in dos, of hoe ik alsnog mijn harddisk kan formatteren met dit probleem, en alsnog een andere windows kan installeren.

Alvast bedankt voor de moeite,

Mvg,

Harlekijn

Heb je misschien een sata harde schijf? die zijn zonder sata/raid driver idd niet te zien in dos, indien je opstart met een 95/98/systeem bootflop.

Ik weet zo niet of het een sata harddisk is, maar ik heb al eerder deze harddisk geformatteerd.

Toen had ik geen probleem met het formatteren, en het werd gewoon herkend in dos.

Dan zul je eerst de kabels na moeten lopen, in de bios proberen die schijf naar voren te halen door b.v. alles op auto te zetten in de schijfconfiguratie, eventueel een bios reset proberen, de schijf in een andere comp erbij hangen om te kontroleren of het niet aan de schijf ligt.

Hartstikke bedankt allemaal.

Het probleem is opgelost.

Maar ik wel zeggen dat ik weer wat geleerd heb op dit forum.

Ben een beetje een leek, sata kende ik nog niet, maar nu inmiddels wel.

Bedankt,

Harlekijn

En hoe heb je het opgelost?
Ben niet nieuwsgierig, maar weet graag alles.:rolleyes:

Ik heb gewoon mijn harddisk geformatteerd via de originele cd van windows xp.

Het bleek te liggen aan het feit dat mijn opstartdiskette voor windows me bedoeld was.

Na de eerste installatie van windows xp kan ik deze opstartdiskette niet gebruiken om mijn harddisk te herkennen.

Zo zie je maar weer, de oplossing ligt meestal dichterbij dan je denkt.

groetjes

Harlekijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan