Partitie harde schijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dappie

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
hoi,

Ik zit hier met een giga probleem....
Mijn pc heeft 1 harde schijf die gepartitioneerd is in 2 delen C en D.
Op C staat mijn Windows XP Pro en de D is het grootste (ik weet niet precies)
Ik wilde programma's verwijderen die ik op het moment niet gebruik, via Configuratiescherm --> Software.
Toen ik SpyBot Search & Destroy, Sweep, en (iets) Doctor verwijderde die via Hitman Pro geinstallerd worden ging het mis....
Mijn pc is hardstikke langzaam met alles en D kan ik niet meer op. Ik zie wel bij Deze Computer staan dat er een D schijf is maar zodra ik die aanklik wordt er gevraagd of ik die wil formateren.... NEE dat wil natuurlijk niet en kliok daar op nee maar dan gebeurd er verder niets. Elke keer als ik Deze Computer probeer te openen, krijg ik een schermpje van Windows Installer dat hij iets wil gaan installeren. Later krijg ik te zien dat hij Acrobat Reader 7.0.9 wil installeren. Daar blijft hij lang op hangen. Als ik bij Windows Taakbeheer kijk, dan wordt er gezegd dat het programma niet is vastgelopen. Op een gegeven moment geef ik het daar maar op, en klik ik op Cancel (in mijn Nederlandstalige versie van Windows).

Ook als ik naar Configuratiescherm --> Software ga, dan krijg ik te zien dat "De lijst wordt samengesteld. Een ogenblik geduld..." te zien, en daarop blijft hij staan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ik iets per ongeluk niet duidelijk genoeg heb gezegd, sorry, maar vraag erom. Ik ben niet zo technisch.
Ik heb ook eerst dit probleem voorgelegd en om hulp gevraagd bij het Nucia / Anti Spyware Offensief-forum maar die hebben mij geadviseerd om hier hulp te vragen.Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen!

Elly

probeer het eens in veilige modus ( na opstarten gelijk F5 / F8 indrukken)

en verwijder HITman Pro ( vol spyware etc etc) en Acrobat Reader van je comp. kijk dan nog eens.

Laatst bewerkt:
Hey Harry dank je wel voor je hulp zo ver alvast maar helaas ik kan nogn iet eens in het veilige modus opstarten dus toen dacht ik oke niet met F8 dan maar via het msconfig maar daar wordt ook steeds gezegd dat ik beheerdersaccount moet zijn om daar veranderingen te mogen maken.... ik kom dus niet normaal in het veilige modus.
Wat kan ik nu doen??? Heb je nog een idee???

Elly

Als er een admistrator account en gebruikersaccounts hebt, kun je daaruit kiezen, bij het opstarten in veilige modus.

Ook in je account afmelden, en dubbelklikken op ctrl, alt delete, kun je voor administrator kiezen, meestal zonder wachtwoord kom je er dan in.

Maare, probeer eerst eens een herstelpunt terug te zetten van voor het probleem, met systeemherstel.

Hoi,
Ik ben inderdaad op die plekken gaan kijken die je daar beschrijft om te zien of er een gebruikersaccount was toegevoegd maar ik ben nog steeds de enigste geb ruiker op die pc

Ik heb ook geprobeerd te herstellen en dan zegt hij:
Gemaakte wijzigingen van station(s) D:\Na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt, omdat het staion uitgesloten is vancontrole door Systeemherstel of uitgeschakkeld of verwijderd is.
Ik ben dus huiverig als ik dit verder doe dat ik dan nog meer problemen veroorzaak dus doe ik hier goed aan?

Heb je nog een idee???

Als ik ook in het veilige modus wil opstarten dan kom ik tot het schermje waar ik de verschillende besturingssystemen zou kunnen kiezen als je verschillende hebt.... ik heb XP en heb dus als enigste mogenlijkheid dat te kiezen en ik klik dan op enter.... vervolgens krijg ik een hele rij te zien wat voorbij schiet en dan krijg ik een zwart scherm met een prompt die knippert.... en die blijft knipperen hoe lang je ook wacht.... wat kan ik nu doen moet ik een andere optie kiezen waar ik veilig modus kies????

Elly

Was je vergeten.:o

Ten eerst, je hebt ALTIJD een adminstrator, en daarnaast ALTIJD minimaal een gebruiker met adminstrator rechten, na het intoetsen van F8, krijg je het opstartmenu van XP, met daar de mogelijkheid om in veilige modus op te starten

Ten tweede, dat systeemherstel heeft betrekking op het register, en eventuele aangepaste systeem bestanden, die kun je rustig uitvoeren.

Hey lange pier dank je wel voor je antwoord maar ja ik kom daar dus nu helemaal niet meer ik heb het geprobeerd maar als ik nu opstart dan krijg ik het eerste scherm te zien en daarna doe ik F8 en dan kan ik kiezen net wat ik schreef wat ik wil kies ik voor veilige modus en dan zie ik het windows scherm met dat loopbalkje onder windows en dan ineens een zwart beeld met een knipperende prompt.....
verder helemaal niets ook niet als ik heel lang wacht......
Zegt mijn zoon die AI studeert mama starten we mijn linux CD op in jouw pc en dan kan ik de data er misschien afhalen dus hij de instellingen gedaan dat er direct de cd gelezen wordt voor er iets anders gestart wordt zodat linux direct opstart maar nee hoor hij is nergens meer te veranderen hij start gewoon in windows op en komt weer naar die zwarte pagina met knipperende promt....
Heb jij nog een idee???

Elly

Hoi !

Het makkelijkste :

Haal de HDD uit je PC, hang die als slave in de PC van je zoon, vraag of hij zo vriendelijk wil zijn de bestanden die je wilt behouden te kopieeren naar een ander medium, HDD terug als master in je eigen PC.

Dan opstarten van de WinXP-CD, de HDD opnieuw partitioneren en formatteren, en WinXP opnieuw installeren.

De bestanden weer terugzetten.

Het is even werk, maar bespaart je een hoop gezoek en ergernis !

Zie diverse andere topics over HDD-problemen op dit forum.

Succes,

Harry.

Hey lange pier dank je wel voor je antwoord maar ja ik kom daar dus nu helemaal niet meer ik heb het geprobeerd maar als ik nu opstart dan krijg ik het eerste scherm te zien en daarna doe ik F8 en dan kan ik kiezen net wat ik schreef wat ik wil kies ik voor veilige modus en dan zie ik het windows scherm met dat loopbalkje onder windows en dan ineens een zwart beeld met een knipperende prompt.....
verder helemaal niets ook niet als ik heel lang wacht......
Zegt mijn zoon die AI studeert mama starten we mijn linux CD op in jouw pc en dan kan ik de data er misschien afhalen dus hij de instellingen gedaan dat er direct de cd gelezen wordt voor er iets anders gestart wordt zodat linux direct opstart maar nee hoor hij is nergens meer te veranderen hij start gewoon in windows op en komt weer naar die zwarte pagina met knipperende promt....
Heb jij nog een idee???

Elly

Tuurlijk, de bootsequence dien je eerst te veranderen in de bios, alvorens je van een cd kunt opstarten.

Dan kun je ook naar de repair/herstelconsole gaan, en daar eerst een chkdsk /r uitvoeren.

Overigens lees ik nergens dat je ook na F8 kunt kiezen voor de "laatste configuratie die werkte" en deze hebt gebruikt, althans geprobeerd.

Indien je de schijf, volgens het advies van @Harry, in en andere PC hebt gestoken, kun je ook nog onderstaande overwegen om je zoon dat te laten doen.

Tutorial.

Is misschien handig om er iemand bij te halen, en het op een avond ofzo, samen te repareren, el alaminute, nu zakt telkens deze draad steeds snel weg, en wordt het een neverending story.
Is de feedback ook wat sneller.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft nog iemand een idee wat er nog geprobeert zou kunnen worden?? Ik heb inmiddels ook mijn pc iemand gegeven die een pc winkeltje heeft, ook met al deze info die hier allemaal geopperd zijn en ook die met die tutorial! Als iemand nog een idee heeft wat nog niet is geprobeert heelerg graag en mijn pc is nu bij iemand die er veel meer van weet dan ikzelf dus heel alsjeblieft..... ik hoop het!

Elly

Tja, als een expert niets met de aangeboden informatie kan.:confused:

Misschien zou je het exacte probleem nog eens moeten omschrijven, na alles gelezen te hebben zie ik niet wat en nu nog fout zit.

Graag in korte zinnen, en lees ook wat ik in mijn vorige reply zei, om 01.38 uur krijg je weinig respons en verzand dit topic weer.

Hier dan nog korte omschrijving van het probleem.....
C schijf was geparticipeerd, tijdens verwijderen van losse programma's van hitmanpro wilde ik foto bekijken die op de D schijf stond en ineens was die weg.
Zei dat hij D schijf niet vinden kon
Ik wilde systeemherstel doen en toen vertelde hij dat hij alleen C on herstellen
Ben ik via deze computer naar D schijf gegaan en zei hij dat D nog geformateerd moest worden (natuurlijk niet gedaan) maar bij het openen van deze computer begin hij met windows install van Acrobat reader... die stopte ik dan en dan gebeurde er niets meer op een gegeven moment.
Nadat dit een paar keer was gebeurd en ik de pc herstartte (omdat er na het stoppen van install acrobate readern iets meer gebeurde) kwam er alleen nog een zwarte achtergrond met een prompt erop en meern iet meer....

Geprobeerd in veiligmodus te komen, lukte niet
met Linux geprobeerd om op te starten (na verandering om eerst CD te starten) lukten niet.
Heb toen jullie hulp ook ingeroepen eerst bij ASO forum en die verwezen mij naar jullie en heb daar afgesprroken met jullie door te gaan vanwege jullie gespecifiseerdere kennis!
Nu is pc nadat jullie ook tutorial hebben gegeven naar iemand die ook pc winkeltje heeft en die is daarmee aan de gang gegaan.
Hij heeft C schijf terug gevonden maar weet nu ook niet goed meer verder te gaan kreeg net een belletje van hem maar hij hoopt er opeens uit te komen.

Sorry dat ik nu pas weer reageer maar ik wist dat ik iets van hem zou horen vandaar zo laat dus.

D schijf nog niet gevonden dus

Elly

Hoi !

Zie min vorige post: maar ja.....

Je hebt nu toch een expert.

Greetz,

Harry

Hoi Harry,
Ik merk dat je je een beetje gepaseerd voelt maar dat is absoluut niet zo hoor en die expert... tja die heeft zeker ook heel veel aan alle suggesties die er hier gedaan worden.
Mij schijf aanhangen aan een andere pc heb ik gedaan en ook aan meerdere en heeft ook die kennis van mij nogmaals gedaan maar helemaal niets.... vandaar het verder zoeken naar de oplossing en hopend dat iemand hier nog een suggestie heeft voor mij... ik ben zelf niet zo tevhnisch dus heb echt die hulp nodig... sorry als jij je daardoor gepaseerd voelt...

Heeft iemand nog een idee wat er geprobeerd kan worden??

Elly

Je hebt nu dat verhaal 2 x hier geplaatst, het euvel is echter dat het overkomt als een dichte mist, is mis eigenlijk een startpunt om mee te beginnen.

Als je niet meer op de C: schijf komt, moeten we eerst dat aanpakken, die D: komt dan later.

Start op van de XP installatie cd, ga naar de repairconsole, kies daar voor een chkdsk /r, een fixboot en een fixmbr, wil dat allemaal, reboot weer met die cd en ga door tot installeren, en kies daar voor een herstelinstallatie, let wel, de installatie moet hetzelfde niveau hebben als de XP cd, dus SP2 op de installatie, SP2 op de XP cd.

Mocht dat niet willen, dan weer die schijf in die andere PC erbij hangen, en daar kijken wat het probleem met die schijf is, d.m.v. een chkdsk, en die eerder aangegeven tutorial om het register uit een herstelpunt terug te zetten.

Waar ik nergens lees of die expert dat ook daadwerkelijk heeft gedaan, en wat hij überhaupt heeft gedaan.

Overigens kan hij gewoon meelezen op dit forum, zonder lid te zijn.

Hey Lange Pier,

Dank je wel voor je antwoord... ik hem die kennis inderdaad de link naar hier gegeven zodat hij mee kan lezenen zodat hij oo kkan zien wat er als adviezen gegeven is.

Zoals ik gisteren schreef heeft hij de C schijf terug gevonden en weet nu met geen mogelijkheid de D schijf terug te vinden... hij heeft de eerdere adviezen allemaal opgevolgd heeft hij vertelt.
Eerlijk mjin kennis rijkt niet heel erg ver met de pc's en daarom heb ik Danny gevraagd mij te helpen en gelukkig wilt hij dat doen.... ik zal hem nogmaals deze link sturen misschien kan iemand nog een advies geven hoe hij nu zou kunnen proberen de D schijf terug te vinden.

Elly

Sorry, maar ik heb het gevoel dat ik zit te vissen in een emmer met snot.

Kun je nu gewoon weer opstarten dan? en kom je weer in je windows?
Het zou fijn zijn om nu precies te weten wat wel en niet kan.

Meer feedback zou het probleem eerder op kunnen lossen, je kunt hem hier ook de vragen en antwoorden laten plaatsen met jouw account, dat werkt wat directer.

Met TestDisk en GPEDIT32 kun je partities weer toegankelijk maken.

Overigens, bedoel je met "iemand" een ander moeten zijn dan @Lange Pier of @ Harrie Snor?

HeyLange Pier,

Ik heb Danny weer gebeld om te zeggen dat hier weer suggesties gegeven zijn en dat hij inderdaad ook onder dappie zich kan inloggen om even door te geven hoe of wat...
Geweldig zoals je mee denkt echt super...en ehmmm je vraagt of die 'iemand' een ander moet zijn dan jij of @Harrie Snor.... nee joh jullie denken geweldig mee en ik ben jullie zeer dankbaar voor de gegeven adviezen want in het begin heb ik het zelf eerst geprobeerd tot die tutorial erbij gegeven werd en jij adviseerde er iemand bij te halen die toch iets meer weet vandaar en heel eerlijk SUPER zoals jllie meedenken absoluut!!!

Elly

Hey Lange Pier,

Ik kan nu met een hele gelukkig gevoel zeggen dat het Danny gelukt is om al mijn data van mijn gepartisipeerde schijf hterug te vinden...
Hji heeft werkelijk alles geprobeerd wat jullie hem hier hebben voorgesteld en mij ook uitgelegd dat hij echt voor volle 100% met mijn pc aan de gang is gegaan en dat toen hij de C schijf terug had gevonden een recover my filles heeft gedraaid en dat toen de hele bups omhoog kwam... hij had er eerlijk gezegd zelf in eerste instantie een hard hoofd in maar dit heeft toch al mijn foto;s terug gebracht waar het mij om ging!!!

Ik ben jullie allemaal erg dankbaar voor het meedenken en sorry dat Danny niet hierzelf heeft geschreven zodat er misschien hardop meegedacht kon worden door jullie Lange Pier maar daar heb ik hem verschillende keren om gevraagd....

Elly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan