Partitie ineens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ineens blijkt een partitie verdwenen te zijn. Heb diverse partities en externe harde schijven, kon eerst niet direct de vinger leggen op waar welk bestand had gestaan.
Kreeg via AltBinz wel de melding dat de opslaglokatie niet meer bestaat en ook een documentsnelkoppeling werkte niet meer. Ben dus echt ineens een partitie kwijt.

Heb minitool partition wizard op de comp staan, maar zie daar niet direct een vreemd iets tussen staan.

Is er een manier om dit nauwkeuriger vast te kunnen stellen of te testen?

Uw ingave kon niet verwerkt worden omdat er een beveiligingsprobleem is opgetreden.

Herlaad alstublieft het scherm.

Daarnaast opmerkelijk dat je een link legt met malware?

EDIT: systeem blijkt helemaal clean te zijn :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb minitool partition wizard op de comp staan, maar zie daar niet direct een vreemd iets tussen staan.
Partities verdwijnen echt niet vanzelf en als dat wel zo zou zijn dan zou er een unallocated space zijn maar ik vermoed van niet.

Schijfletters van partities op externe schijven kunnen wel veranderen als de schijf eraf is geweest.

Ik meen dat je ook gereageerd hebt op m'n onlangs ontstane issue van 2 externe harde schijven. De één was direct te zien, de ander in een later stadium.
Hier zijn stationsletters aan toegekend; het lijkt me sterk dat door deze actie betreffende partitie niet meer zichtbaar/cq. gemanipuleerd is?

Niet zo moeilijk toch: actie-reactie > misschien is door actie nieuwe schijven een schijfletter gewijzigd - maar dan toch: waarom krijg ik deze schijf niet meer te zien?

Zet daar eens een screenshot van hier neer, kan via TinyPics, wel voldoende groot houden voor de leesbaarheid.

Niet zo moeilijk toch: actie-reactie > misschien is door actie nieuwe schijven een schijfletter gewijzigd - maar dan toch: waarom krijg ik deze schijf niet meer te zien?
Kan er geen touw aan vastknopen wat je nu bedoeld en met dat soort dingen neerzetten kan niemand wat mee.

Missen geen partities en geen schijfletters, enige kan zijn dat er een schijfletter is veranderd.

Excuus voor de verlate reactie.

De schijf die ik mis had als stationsletter K:

Deze zie ik inderdaad niet meer terug. Is hij dan toch in het 'niets' verdwenen. Je schreef al dat dit nooit zomaar gebeurt.

Als bijlage heb ik nu een overzicht van interne en externe schijven geplaatst. Misschien kun je er wat mee?HVCP_HD_overzicht.jpg

Ik niet, een schijf is veranderd van schijfletter, in verkenner of totalcommander de schijven nazien op een bestand of map wat er op staat waar je de naam nog van weet.

Vraag mij af waarom je zoveel schijven nodig hebt, ik gooi altijd alles weg wat ik niet meer gebruik, scheelt een hoop ruimte......

Er stond o.a. een AltBinz map op en die is nergens meer te vinden. Zéker niet weggegooid.

Dit is mijn montagecomputer. Ik maak video's in opdracht. Werk met 6 camera's en audioopnameapparatuur.
Een gemiddeld project is 200 Gb (!). Het zou een kleine ramp zijn als ik na een registratie ineens een project kwijt zou zijn.
Vandaar backups van die omvang. Je hebt het project zelf plus het geëxporteerde bestand (Builds).

Daarnaast gebruik ik een desktop voor kantoorwerkzaamheden plus een laptop voor het snelle werk :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan