partitie maken kan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het resultaat van Gdisk dan nog.
na het verwijderen van partities krijg ik deze melding bij het aanmaken van partitie
commando was gdisk 1 /cre /pri
DISK (E) primary dos partition could not be created -- FAT12 partitions can not require extended disk-acces support

En hier zitten geen typfouten in.

Na verwijderen van partities en dan opnieuw opstarten vanuitsetup xp zijn trouwens de partities die er al al waren gewoon weer terug aanwezig.

maakt niets uit blijft hetzelfde krijg gewoon weer melding zoals in vorige bericht.Terwijl er boven nu toch echt staat
1 *deleted* primary 24999.6 ntfs/hpfs 85 %
2 *deleted* extended 4298.6 15 %
3 *deleted*logical 4298.6 ntfs/hpfs 15 %
dan herstarten:
dan commando:
gdisk 1 /cre /pri

melding:
DISK (E) primar dos partition could not be created --fat12 partitions can not require extended disk-acces support.

Dit begrijp ik niet

Wat zijn C: en D: dan ??

Die zouden er niet moeten zijn. Tenzij Gdisk niet naar die schijf kan schrijven.

Ik zou de oude NU uit de kast halen om hier haring of kuit van te krijgen.

Eric.

de oude nu uit de kast halen ?
Je spreekt wartaal Eric.Bijna al net zo erg als ik.
Ik denk dat ik die Harddisk eens lekker uit ga bouwen en dan lekker helemaal korttrappen zoals wij dat hier in Brabant plachten te zeggen.
Wat vindt je daar van ?Koop ik lekker voor 39 euro ex b.t.w. een leuk maxtorreke van 40 gigjes.
Iemand nog suggesties,zo niet dan gooi ik deze thread dicht.

De oude NU

De oude NU is norton utilities, draait alleen onder dos.

Daarmee kun je naar hartelust alles naar een schijf schrijven wat je wilt en daarna zie je of hij het geschreven heeft.

Maar ik ben met je eens hij zal wel naar zij grootje zijn.

Eric.

Maar pas op een kapot mobo kan je de indruk geven dat de schijf kapot is. Je kunt niet naar de schijf schrijven, maar dat is dan omdat het mobo het vertikt.

Dus de ultime test is de schijf aan een goedwerkende PC hangen en formatteren.

Laatst bewerkt:
Computerland

Daar hebben/hadden ze voor 80 euro inclusief een 200 gig Maxtor DiamondMax 10.

Dan ga je toch niet voor 50 euro een 40 kopen?

Of ben ik nu weer gek ?

Eric:thumb:

Het is een prachtig verhaal... wat een doorzettingsvermogen!

jammer dat het beste [bovendien ook gratis] herpartitie programma niet gebruikt is : EFDISK
Klein, maar supergoed... te starten van floppy

Te downloaden op masterbooter.com

Oke eric,dat klopt wel,maar dit is een pc van kenissen van ons en het is maar een pentium3 hoor,er zit nu maar 30 gb in.En het peeceeke is in het geheel geen 80 euro waard,dan kunnen ze beter een ex rental kopen via een zaak hier in de buurt voor 75 euro snap je?
Ik ga nog wel even kijken op masterbooter.com,met dank aan Erpcity.

OK

Maar hang de schijf dan voor de zekerheid aan je eigen PC. (niet op de plek van een CD-Rom hoor, of het moet een 2000 machine zijn dan mag het wel)

En kijk of je hem kunt formatteren.

Eric.

Das wel heel erg toevallig,Hij heeft gister aan mijn eigen machine gehangen ipv van mijn eigen 2e harddisk
Hier wilde ie de 2e partitie formatteren leek het,pas op het eind een melding dat de schijf niet geformatteerd kon worden.Bij de 1e partitie gelijk al een foutmelding.Heb toen ook nog partition magic 8.0 geprobeerd ook deze wilde de partities wel verwijderen leek het waarna hij ging formatteren en hier kwam de melding dat er errors op de schijf zitten.Ook nog in schijfbeheer iets geprobeerd met partitie toewijzing maar helaas.Heb inmiddels al een andere besteld.
Wel iedereen hartelijk dank voor het meedenken in het bijzonder Eric,en als ik iets terug kan doen dan hoor ik het graag.

Oh ja Masterbooter werkt ook niet,wel een fijn proggie trouwens.

Ha ha ,nee hoor die sea tools heb ik zelf ook althans de 2 floppen ,net zoiets als powermax van maxtor.Maar kun je een maxtor schijf testen met die sea tools dan ?
Ik heb het niet geprobeerd ,maar als jij zegt dat het misschien kan dan wil ik dat nog wel proberen.

powermax van maxtor gaf op alle tests en dat duurt lang,dat ie error free is.Maar goed dat probeer ik nog wel eens met seatools

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan