partitie maken met windows disk management

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik wil een partitie maken met windows disk management maar kan niet vinden hoe dit werkt! Als ik bij Help kijk staat er: Klik met de rechtermuisknop op een niet-toegewezen gebied van een standaardschijf en klik vervolgens op Nieuwe partitie. Maar als ik dit doe krijg ik geen optie "nieuwe partitie". Wat doe ik fout?
Alvast Bedankt!!

Ik ken Windows Disk Managment niet, dus ik heb wat verder gezocht. Met als resultaat:

1. Meld u aan als beheerder of als lid van de groep Administrators.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
3. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven. Uw schijven en volumes worden zowel grafisch als in een lijst weergegeven. Als u de weergave van uw schijven en volumes in de bovenste en onderste deelvensters wilt aanpassen, wijst u Boven of Onder aan in het menu Beeld, waarna u op de gewenste weergave klikt.
OPMERKING: Microsoft raadt u aan een reservekopie te maken van uw volledige schijfinhoud voordat u enige wijzigingen aanbrengt op uw schijven of volumes.

Voor meer info:

http://support.microsoft.com/kb/309000

:)

Je schijf is al volledig toegekend!! er is dus niets meer toe te wijzen

Hoogst waarschijnlijk heb je, zoals Quatsh zegt, geen vrije ruimte meer op je HD. Die kan je herkennen doordat het een grijse balk is waarin zich geen toegewezen partitie bevindt. Een toegewezen partitie herken je aan een smallere gekleurde balk (kleur afhankelijk van het filesysteem) en de vermeelding van de drivlett en -label. Als je met de patitiemanager van Windows werkt, moet je wel opoletten bij het veranderen van een eventuele bestaande partitie, want Window wist steeds alle gegevens op de partitie die veranderd wordt. Voor het werken met partities ben je beter af met een programma als Partitin Magic, het is overzichtelijker, gebruiksvriendelijker en je bent je gegevens niet kwijt, maar je moet het natuurlijk wel hebben.

Jan

Partition Magic

Hallo,

Ik heb het nu geprobeerd met Partition Magic maar het is niet helemaal goed gegaan denk ik!
Ik heb een backup partition gemaakt van 100 gb op een schijf van 300 gb. Deze heb ik P: genoemd. Gisteren zag ik hem staan bij Deze computer, genaamd "BACKUP" maar nu zie ik hem niet meer staan! Ik dacht laat maar met die partities ik doe systeemherstel.
Maar als ik dat doe krijg ik de volgende melding:
"Gemaakte wijzigingen van station P: Na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt omdat het station uitgesloten is van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is."
Hoe moet ik nu ofwel de partitie werkend krijgen of de partitie verwijderen zodat mijn harde schijf weer 300 gb is?
Alvast Bedankt!
p.s. zie bijlage voor printscreen Part. Magic

Bijlagen

Hallo,

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik de partitie kan verwijderen en mijn schijf weer 300 GB is i.p.v. 200 GB?

Heel hartelijk bedankt!!!

Maak eens een primaire partitie van die logische.

Als er niets opstaat, kun je hem ook gewoon verwijderen, en een nieuwe aanmaken, wat ook kan in schijfbeheer van windows.

Overigens maakt PM meer stuk dan je lief is, vind het geen goed programma, op Google een heleboel hits.

Mocht je een degelijke gratis tool willen, dan is Gparted iets voor je.

Dank je, ik heb het verwijderd en mijn 200 gb schijf weer vergroot naar 300 gb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan