Partitie maken (windows XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
298
Hallo,

Ik weet dat het mogelijk is om een partitie te kunnen aanmaken via Windows
XP (sp1) alleen weet ik niet meer waar dat kan en hoe dat moet. of kan ik
beter Partition MAgic gebruiken.

Is het eigenlijk mogelijk op een NTFS schijf een 2de partitie aan te maken.

Ik heb trouwens mijn systeem draaien op station G:, want de andere HD die er
inzit die heeft C: en D: in gebruik, kan ik zoiet zomaar een stations
aanduiding geven, of kom ik dan in de problemen met het register?

Alvast bedankt voor de reacties
 
Of Topic : je hebt een leuke homepage :D

Terug: ik denk wel dat je de pagina van Microsoft kan gebruiken.
Zoals aanbevolen: het is goed als je een back-up maakt van wat nu op je PC staat. Mocht iets mis gaan dan ben je niet alles kwijt.
Voor de back-up uitleg moet je dus op hun link nr 320820 klikken.
Voor het maken van partities moet je op hun link nr 30900 klikken. In de nieuwe pagina staat duidelijk wat je moet doen. Let op !!! Alleen het deel van partitie dus ZONDER formatteren!!
Als ik met deze pagina’s werk dan print ik meestal de pagina uit. Dan kun je rustig, lezend, alles uitwerken.

Groetjes :D
Falco
 
Geplaatst door falconetti
Of Topic : je hebt een leuke homepage :D

Terug: ik denk wel dat je de pagina van Microsoft kan gebruiken.
Zoals aanbevolen: het is goed als je een back-up maakt van wat nu op je PC staat. Mocht iets mis gaan dan ben je niet alles kwijt.
Voor de back-up uitleg moet je dus op hun link nr 320820 klikken.
Voor het maken van partities moet je op hun link nr 30900 klikken. In de nieuwe pagina staat duidelijk wat je moet doen. Let op !!! Alleen het deel van partitie dus ZONDER formatteren!!
Als ik met deze pagina’s werk dan print ik meestal de pagina uit. Dan kun je rustig, lezend, alles uitwerken.

Groetjes :D
Falco

Dankje wel

Ik heb het eens uitgeprint, en rustig zitten lezen, en uit geprobeerd, maar op mijn NTFS schijf kan ik geen partitie aanmaken, en ik heb namelijk geen niet-toegekende ruimte op die schijf staan, en als ik rechtermuis knop doe kan komt daat niks te staan over uitgebreid station maken
 
Het klopt dat als nu 1 partitie hebt en verder geen niet toegekende ruimte hebt dat je geen partitie kan aanmaken zonder data verlies (of je moet PM hebben)

Hoe je het wel kan doen is de partitie verwijderen en dan een nieuwe aanmaken, grootte aangeven en van de overgebleven ruimte een andere partitie

Maar als ik het goed begrepen heb doel jij op de hd waar windows op staat. Dan zul je het toch met PM moeten doen als je geen data wilt verliezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan