partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Lange Pier,
ik heb die cd ook gebrand. Daarna opgestart.
Ik heb een SATA-schijf van 250 GiB (ntfs), die opgedeeld is in 2 partities, maar die laat hij niet zien. Die wil ik juist voorzien van nog 2 partities.
Ik heb ook een externe SATA-schijf van 320 GiB (fat32), en dat is de enige die ik kan zien in GParted.
Hoe kan dat?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Rudi Wissink.

Wel de scsi/raid driver geladen?, en dan rechtsbovenin, van schijf wisselen.

Oei,
dat weet ik niet meer.
Rechtsbovenin zag ik maar 1 schijf: die externe.
Maar ik ga opnieuw opstarten.
Krijg ik een vraag of ik die SCSI-driver wil laden?
Tot zo!
Rudi.

Lange Pier,
nee, ondanks dat ik een Sata-disk heb aangegeven, kan ik hem nog steeds niet zien.
Of doe ik iets verkeerd?
Bij de eerste Sata-disk heb ik op + gerukt, daarna startte hij zelf verder door.
Rudi.

Als je het keuzemenu bij opstarten van Gparted krijgt, kun je kiezen voor de SATA/SCSI (scsi/raid was foutieve info) drivers te laden, na die keuze, krijg je de optie om welk merk chip het gaat, daar de goede, uiteraard, met de pijltjestoets, en selecteren met de spatiebalk, laden, dan pas heeft Gparted de mogelijkheid om die sata schijven te zien.

Kijk even in de manual van het moederbord, welke chipset er is gebruikt, of werk merk chip het is, waar die sata schijf aanhangt.

OK,
spatie is select dus.
Ik ga even kijken naar die chip.
Rudi.

Op de harddisk zit een via-chip. Die heb ik geselecteerd, maar hij ziet hem niet.
Ik heb het nu een keer of drie geprobeerd, maar geen succes...
Wat doe ik verkeerd?
Rudi.

Zou niet weten, wat je fout doet, sata/scsi kiezen, dan Via kiezen, indien hij daar echt aan hangt, en enter geven, en dan nogmals, dan kun je in de werkbalk, links in het menu of rechts, voor een ander schijf kiezen.

Lange Pier,
ik zou 2 schijven moeten zien, maar ook rechtsboven staat er maar 1.
Ik heb de volgende harddisk: WDC WD2500JS-00NVB1 SATA II.
De controllers zijn een VIA Bus master IDE-controller 0571 en een VIA Serial ATA controller 0591. Dus Via moet altijd goed zijn.
Wat doe ik verkeerd?
Rudi

Nogmaals, ik zou het niet weten.
Dus, je hebt daar geen keuze mogelijkheid, om een andere schijf te kiezen?

Tip, haal de nieuwste Knoppix DVD op, daar kun je de schijven in mounten, en er staat ook een versie van Gparted op.

Wat is de nieuwste Knoppix? versie 5.1.1.?
Rudi.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan