partitie manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
Ik heb op mijn laptop partitie manager geinstalleerd en zo een nieuwe ruimte aangemaakt E, nu start de PC niet meer op omdat het besturingsusteem op D staat ? Hoe kan dat nu ik heb niks veranderd in de wijzigingen van het systeem, er komt error NTLR is missing
 
kan je even zeggen in welke volgorde je partities precies stonden en welke partitie welke is?

Eventueel kan je gebruikmaken van systeemherstel of fixboot?
 
ja

D was besturingsysteem vista basic 5 GB
E overige 75 GB schijfruimte
F nieuwe van 8,5 GB

ondertussen heb ik geprobeerd de PC te formateren omdat er niks belangrijk op stond met de CD van windows XP maar toen kreeg ik deze melding zie foto op het scherm:


ik kan ook niet meer via de F8 toets werken
 

Bijlagen

  • errorXP.jpg
    errorXP.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 43
Begrijp ik goed, dat je één harde schijf hebt en dat je daar de partities op had C (wat staat daar dan op?), D, met Vista en E, vrije ruimte, waarin je met een partitie manager de partitie F hebt aangemaakt?

Nu probeer je die harde schijf te formatteren met de Setup CD van Windows XP, je bedoelt dat je de laptop hebt laten opstarten vanaf die CD, de Setup ook bent begonnen, maar toen dat blauwe scherm kreeg?
Is het soms zo dat je voor XP met F6 tijdens de Setup de Sata/Raid-driver moet installeren? In XP zit die driver n.l. niet, in Vista wel. Als die F6-methode wel nodig is en je voert hem niet uit, dan kun je zo'n blauw scherm krijgen.

NB: er staat niets belangrijks op, zeg je. Je wilt die Vista-installatie dus weg-formatteren?
 
ja

Ik wil vista weg en inderdaad C is de vrije station met +- 70 GB ruimte waar de programmas staan, ps ik sloot een USB sleutel aan op de laptop en toen kreeg ik melding dat ik XP kan installeren maar wel op de sleutel maar kan ik dan vervolgens de PC goed formateren na deze installatie ??
 
lukt niet

Mijn laptop heeft XP op de sleutel geinstalleerd maar niet tot het einde omdat in de huidige configuratie de PC geen schijven herkend.

Hoe moet ik nu tewerk gaan omdat ook bij mijn 2e vaste PC dergelijke probleem voordeed, PS op mijn nieuwe computer waar vista premium was kon ik gewoon via de CD van XPde boel formateren en was XP zonder problemen op het susteem.
 
Hoewel je het antwoord van Lange Pier eerst goed tot je moet laten doordringen, heb ik toch even naar een duidelijke uitleg gezocht, voor als jouw harde schijf pas goed herkend wordt tijdens de setup van XP door de F6-procedure. Zelfs de hardware komt aan de orde in dit Helpmij.nl-topic. En zonder A-drive in dit topic.
 
Laatst bewerkt:
ja

Kan je me nu eens uitleggen hoe ik tewerk moet gaan, 1e waar moet ik de drivers zoeken om windows XP op mijn laptop te zetten zodat die computer eerst en vooral een harddisc kan detecteren.
En hoe installeer je dat als de PC enkel tot bios kan opstarten en niks anders ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan