Partitie met Easeus master 7 prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi
Ik heb Easeus 7 prof.
Ik heb 4 partities op mijn HD waaronder C Windows 10 home en
Part A-B en C.
Nu heb ik op B en C unallocated ruimte over.
Kan ik deze naar mijn windows part toevoegen.

MVG. Lowa
 
Staan die verschillende partities op 1 en dezelfde HD of zijn ze verspreid over verschillende HD's?
 
Nu heb ik op B en C unallocated ruimte over.
Je bedoeld ernaast of ertussen waarschijnlijk, want op een partitie met een schijfletter kan dat niet.
Maak een screenshot en zet die hier neer.
 
Je bedoeld ernaast of ertussen waarschijnlijk, want op een partitie met een schijfletter kan dat niet.
Maak een screenshot en zet die hier neer.

Nee ik wil Windows C uitbreiden met ruimte die over is op een andere partitie op dezelfde schijf
 
In stappen degenen die je verkleinen wilt verkleinen, zodat de vrije ruimte NAAST de C-schijf komt. Dan pas kun je C vergroten.
Zorg je wel eerst voor backups van belangrijke data... kan nl misgaan..
 
Met Easeus gaat dat heel eenvoudig.
Start Easeus en op het hoofdscherm zijn dan de partities en de vrije ruimte te zien.
Om vrij ruimte toe te voegen aan de C:partitie moet die vrij ruimte direct aansluitend (rechts van) de C:partitie zijn.
Is dat niet zo, verschuif dan in het Easeus scherm de andere partities zodat er vrije ruimte rechts van de C:partitie ontstaat.
Verschuiven gaat door er met de linker muis op de drukken en dan schuiven.
De vrije ruimte rechts van de C:_partitie kan dan toegevoegd worden door de C:partitie op het Easeus-scherm aan te klikken en dan kiezen voor Resize/Move. In het scherm dat dan verschijnt kan de vrij ruimte toegevoegd worden.
Niet vergeten op de "Apply"-knop links boven te klikken om alles ook echt uit te voeren.
 
Met Easeus gaat dat heel eenvoudig.
Start Easeus en op het hoofdscherm zijn dan de partities en de vrije ruimte te zien.
Om vrij ruimte toe te voegen aan de C:partitie moet die vrij ruimte direct aansluitend (rechts van) de C:partitie zijn.
Is dat niet zo, verschuif dan in het Easeus scherm de andere partities zodat er vrije ruimte rechts van de C:partitie ontstaat.
Verschuiven gaat door er met de linker muis op de drukken en dan schuiven.
De vrije ruimte rechts van de C:_partitie kan dan toegevoegd worden door de C:partitie op het Easeus-scherm aan te klikken en dan kiezen voor Resize/Move. In het scherm dat dan verschijnt kan de vrij ruimte toegevoegd worden.
Niet vergeten op de "Apply"-knop links boven te klikken om alles ook echt uit te voeren.

Okay hartelijk bedankt voor je uitgebreid uitleg.
Ik ga het proberen.
 
Met Easeus gaat dat heel eenvoudig.
Start Easeus en op het hoofdscherm zijn dan de partities en de vrije ruimte te zien.
Om vrij ruimte toe te voegen aan de C:partitie moet die vrij ruimte direct aansluitend (rechts van) de C:partitie zijn.
Is dat niet zo, verschuif dan in het Easeus scherm de andere partities zodat er vrije ruimte rechts van de C:partitie ontstaat.
Verschuiven gaat door er met de linker muis op de drukken en dan schuiven.
De vrije ruimte rechts van de C:_partitie kan dan toegevoegd worden door de C:partitie op het Easeus-scherm aan te klikken en dan kiezen voor Resize/Move. In het scherm dat dan verschijnt kan de vrij ruimte toegevoegd worden.
Niet vergeten op de "Apply"-knop links boven te klikken om alles ook echt uit te voeren.


Hi ik heb gedaan wat je vermeld en krijg nu dit bij het opstarten20160820_180927[1].jpg

Ik heb geprobeerd een image terug te zetten met Acronis TI 2015.
Daar zie ik dat mijn C schijf wel groter is geworden met de volume die ik had toegepast bij de uitbreiding.
Aangezien de pc toch niet meer opstartte heb ik een image van begin deze maand terug gezet.
En als ik ervoor kies om de image terug te zetten op C zie ik in TI wel een windows installatie staan.

Maar toch krijg ik dit blauw scherm weer nadat de image terug is gezet bij opstarten.
 
Welke Windows versie betreft het?
En heb je daar een installatie dvd van?
 
Welke Windows versie betreft het?
En heb je daar een installatie dvd van?

Geen installatie disk.
Wel de product ID.
Ik heb de laptop gekocht met windows 8.1 preinstall.
daarna de upgrade naar windows 10.
Ik heb wel image`s van windows 8.1 en 10 erop.

Zie de windows installatie op de foto.Lokal disk.jpg

Als ik een andere HD in stop kan ik windows opnieuw installeren van Microsoft .
Want de windows RE tool zit er nog op de SSD.
Zo niet een nieuwe installatie op een andere HD maar hoe kom ik dan aan de drivers.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp is nu windows 10 active, maar die wil niet starten en geeft dan de foutboodschap zoals hierboven (2 berichten terug).
Klopt dat?

Heb je al geprobeerd in veilige modus te starten (zie hier hoe dat gaat in windows 10: http://computertotaal.nl/artikelen/pc/hoe-start-je-windows-10-op-in-veilige-modus-69260/) en dan een (start)herstelactie uitvoeren?

Oh, en voor dat je ook maar wat dan ook gaat proberen, maak een kopie van de belangrijke gegevens (doc's, favorieten, e-mail, etc) naar een externe HD (of zo iets) en unplug die uit de PC nadat de backups gemaakt zijn.
Sorry dat ik dat niet als eerste heb gezegd. Ook een systemkopie van het werkende windows-systeem is vreselijk belangrijk. Als de boel niet meer werkt, kan die dan altijd teruggezet worden. maar dat advies is nu een beetje te laat vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp is nu windows 10 active, maar die wil niet starten en geeft dan de foutboodschap zoals hierboven (2 berichten terug).
Klopt dat?

Heb je al geprobeerd in veilige modus te starten (zie hier hoe dat gaat in windows 10: http://computertotaal.nl/artikelen/pc/hoe-start-je-windows-10-op-in-veilige-modus-69260/) en dan een (start)herstelactie uitvoeren?

Oh, en voor dat je ook maar wat dan ook gaat proberen, maak een kopie van de belangrijke gegevens (doc's, favorieten, e-mail, etc) naar een externe HD (of zo iets) en unplug die uit de PC nadat de backups gemaakt zijn.
Sorry dat ik dat niet als eerste heb gezegd. Ook een systemkopie van het werkende windows-systeem is vreselijk belangrijk. Als de boel niet meer werkt, kan die dan altijd teruggezet worden. maar dat advies is nu een beetje te laat vrees ik.

Okay ik zal veilige modus proberen.
De meeste van mijn gegevens staan op een externe disk.
Een systeem kopie heb ik niet alleen image`s van de windows partitie.
Hoe zou ik die kunnen maken in het vervolg?
 
Oké bedankt.
Maar is dat niet hetzelfde als syssteemherstel van Windows.
 
Ja, maar om een systeemherstel te kunnen doen moet er wel een systeem-kopie gemaakt zijn.
Dat kan inderdaad ook met window.
Hier staat hoe dat gaat bij win10: https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
Ik gebruik daar Easeus Todo voor omdat ik vind dat Todo eenvoudiger werkt dan hoe windows dat doet en Todo heeft meer functies die handig zijn, zoals clone.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar om een systeemherstel te kunnen doen moet er wel een systeem-kopie gemaakt zijn.
Dat kan inderdaad ook met window.
Hier staat hoe dat gaat bij win10: https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
Ik gebruik daar Easeus Todo voor omdat ik vind dat Todo eenvoudiger werkt dan hoe windows dat doet en Todo heeft meer functies die handig zijn, zoals clone.

Okay zal ik proberen als ik mijn Windows weer aan de praat heb.
 
Ik heb mijn laptop terug en ze kunnen windows niet repareren.
De andere partities met data zijn er nog wel op en zijn bereikbaar als ik de schijf aan een andere pc koppel.
Mij is aangeraden om windows opnieuw te installeren.
Mijn vraag nu is: Ik heb 2 goede images van deze windows op een partitie staan. Ik had de laatste al eens teruggezet.
Als ik een nieuwe schijf in de laptop plaats kan ik 1 van deze images terugzetten ivm de drivers als ik de oude schijf aan een usb koppel.
Het is immers dezelfde laptop alleen een andere harddisk.
Of ben ik noodgedwongen de drivers opnieuw te installeren en hoe vindt ik die het makkelijkst.
En moet de toekomstige C partitie dezelfde grootte hebben als waarmee de image is gemaakt of mag het groter wezen.

Mijn dank. Lowa
 
Laatst bewerkt:
Drivers zijn te downloaden van de web site van de maker/leverancier van de laptop.
Qua partitie grootte bepaalt meestal de tool waarmee de restore gedaan wordt wat de grootte wordt.
De ervaring heeft nu wel geleerd heel voorzichtig te zijn met het veranderen van partities enzo :-(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan