partitie niet aan kunnen maken tijdens XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Om een tottale crash te voorkomen heb ik de oude HD (40Gb) vervangen voor een nieuwe 320GB (en het interne geheugen ook van 512 naar 1500 opgeschroeft).
Er is mij verteld dat ik dus een partitie voor windows zou moeten aanmaken tijdens de herinstallatie van XP. Er werd mij aangeraden om hier 40 Gb voor te nemen. Inderdaad kreeg ik die vraag tijdens de installatie en heb 40.000 Mb ingevuld en NFTS-snel voor het formateren (was me aangeraden).
Nu heb ik dus alleen een C-partitie. Ik heb géén vraag gehad over meerdere/andere partities en ook niet fat of nfts (alleen nfts of nfts-snel).

Ik lees op help.mij dat deze partities tijdens de installatie gemaakt hadden moeten worden, maar is dus niet gebeurd. Wat nu te doen aangezien ik dus wel graag die andere 280 GB wil gebruiken/benaderen ?

Mega thanks Aptje,
Ik was al apetrots om helemaal zelf zo'n upgrade door te voeren en zou het nog even flink moeilijk worden.... Ik heb de uitleg gelezen maar ik heb dus 40G voor windows gereserveerd en wil de rest nu op een andere partitie; moet ik nu de "uitgebreide partitie" nemen terwijl ik dus maar 2 partities in totaal wil. Er wordt namelijk aangegeven dat dit nodig is vanaf meer dan 4 (volumes) ? En zo ja wat moet ik daarna daarna selecteren (ik ben totaal onbekend en onzeker hierin).

NB In de uitleg onder het blauwe overzicht in de gegeven uitleg zie ik (net als op mijn eigen pc) niet de mogelijkheid om extra partities aan te maken. In de uitleg wordt wel hiervan melding gemaakt.

Installeer eerst maar het besturingssysteem.
Doe de rest maar later.

Xp had ik al ge�nstalleerd en voorzien van de SP3-update. Ik heb de uitleg nog een keer door gelezen en de handleiding gevolgd, et voila mijn extra partitie aangemaakt . Bedankt :d

een beetje off topic blijft de vraag hoe je dit al tijdens de installatie had kunnen aangeven want dat zie ik niet (goed) terug in de uitleg.

Tijdens installatie kan je meerdere partities aanmaken, als je er maar geen selecteert voor het besturingssysteem te installeren.
Het kan immers altijd achteraf.
Bovendien is wel zo veilig zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan