partitie onbekend; harde schijf niet te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

joszon

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
5
Na een verbouwing sloot ik mijn voordien goedwerkende pc aan en kreeg ik hem niet meer opgestart. Ik heb vervolgens de windows xp pro-cd ingezet en mijn harde schijf geformatteerd. Na formatteren kreeg ik de mededeling. Setup kan partitie niet vinden. Harde schijf is waarschijnlijk beschadigd. Heb het daarna nog eens geprobeerd, maar zag toen wel een partitie met tussen haakjes onbekend, terwijl daar normaal NTFS staat. Conclusie: harde schijf overleden.
Een nieuwe harde schijf gekocht, ingebouwd en setup gedraaid. Ik krijg nu weer dezelfde melding. Ik heb inmiddels ook al de sata-kabel vernieuwd, maar dat helpt dus niets.
Wie kan mij helpen:(

Jos
 
Even wat vragen
Kun je als je opstart vanaf de windows cd de schijf formateren?
Of geeft die direct aan dat die hem niet kent.
SATA drivers moeten misschien geinstalleerd worden tijdens setup F6
 
Laatst bewerkt:
reacties

Helaas. De schijf wordt herkend in de bios. Hij is al in een andere pc gehangen, waa hij ook wordt herkend, maar de partitie (onbekend) kan niet worden verwijderd en er kan geen windows-install plaatsvinden. In de andere pc wordt hij ook door windows herkend, dusik snap er niets van:shocked:
Windows begint gewoon met de formatprocedure en na de format krijg die foutmelding. Het rare is, dat ik er twee harde schijven in had hangen en bij alleywee hetzelfde probleem heb en nu dus ook met de nieuwe
 
Laatst bewerkt:
Kom je wel in de setup van windows en kun je formateren.?
 
Raar dat beide schijven dit euvel hebben gekregen
Malware op de pc?

mogelijk kun je wat met een patitie reparatie programma als disk directory suite (niet gratis) of testdisk. (Wel gratis:))

mvg leo
 
malware bij twee schijven lijkt mij wel her erg toevallig, had de tweede schijf toch eerst nomaal moeten werken.

Heb nog steeds geen antwoord of de setup goed opstart
 
ja, vrijdag want malware slaat nergens op.
Ik blijk pas bij de 2e post ingesprongen te zijn en dacht dat de schijven in één systeem hadden gehangen.:confused.

Sata drivers hebben dus een grote kans,
Kortom het eerste antwoord van SSJ
 
Is al vaker gezien, sata drives worden niet herkend tijdens installatie van XP en moeten apart de drivers van geinstalleerd worden, daarna kan je verder met de install.
 
malware bij twee schijven lijkt mij wel her erg toevallig, had de tweede schijf toch eerst nomaal moeten werken.

Heb nog steeds geen antwoord of de setup goed opstart

Na opstarten pc geeft bios schijven weer, gaat windows door naar setup en moet je kiezen waar installatie moet plaatsvinden. Daarna wordt je gevraagd ntfs snelformatteren of gewoon formatteren. Ik heb beide geprobeerd.
Als dat is afgerond, krijg ik die melding. In partitionmagic wordt aangegeven dat de harddisks BAD zijn; kanik geen nieuwe partitie maken of de oude verwijderen. Het rare is, dat in de windowssetup na het formatteren altijd wordt aangegeven Partitie .. (NTFS en bij mij Partitie (onbekend). Setup stopt dan.
Ik hoop het daar wat meer duidelijk te hebben gemaakt.
En sterker: de 3e nieuwe schijf geeft dezelfde foutmelding. De twee schijven waren alletwee SATA en hebben altijd goed gewerkt. Maxtor 250 Gb schijven met 16 mb cache

Oh ja, sata drivers zie ik voorbij vliegen bij controle hardware config en de installatie van een groot aantal drivers, voordat de setup bij de vraag komt of je windows xp wil installeren,
En voor goed inzicht: Bios herkent de schijven (vreemd is wel, dat toen ze in de ander pc waren gehangen) de reeds geinstalleerde schijven in het Bios voor de schijfnaam LBA hadden en de oude Lrg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bios werkt niet met drivers, vandaar dat de schijf herkend wordt.
Windows xp wel
Wel apart dat je wel kon formatteren...

Heb je een gewone normale windows xp cd?
of een recovery cd?
 
Download even een diagnosche programma bij de fabrikant van je harddisk en scan hem daar eens mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan