Partitie pleite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Ik heb een probleempje met mijn 2e partitie;
Gisteravond viel hier de stroom uit en na het opnieuw opstarten was mijn F: schijf verdwenen.
Het hoort eigenlijk D: te zijn maar ik heb nooit de moeite genomen dit aan te passen.
Mijn F; partitie is een aparte harde schijf die goed aan wordt gegeven bij het opstarten van mijn computer. Ik bedoel dan geen foutmeldingen.
Hij is echt van de een op andere dag verdwenen en ik zat te denken hoe ik hem terug kan krijgen.
Ik dacht aan PM maar volgens mij ben ik dan mijn bestanden kwijt.
Hoe krijg ik hem terug?

Nu heb ik nog eens goed gekeken naar mijn schijf aangezien hij wel in windows configuratiescherm wordt aangegeven. Nu blijkt er bij de eigenschappen van de schijf bij de beleidsinstellingen het cache geheugen aan te staan. Er staat dat dat voor het verbeteren van de schijf is maar dat er beschadigingen kunnen vooroden bij stroomuitval.
Er staat bij eigenschappen >> volume ook bij dat deze niet meer staat aangegeven in windows. Er staat geen informatie bij. Nu kan ik op invullen klikken maar dan komt er te staan dat het een C: schijf is en dat is het niet. Ik weet ook niet of ik dat dan om te proberen kan opslaan.

Staat de schijf wel nog in start > uitvoeren > diskmgmt.msc? Zoniet, doe dan eens bestand > rescan disks.

Geplaatst door hangmat
Staat de schijf wel nog in start > uitvoeren > diskmgmt.msc? Zoniet, doe dan eens bestand > rescan disks.
Bedankt voor je antwoord;

Ik had hier al in gekeken en nee er staat geen 2e schijf aangegeven.
Bestand >> rescan <--- deze optie zie ik niet onder bestand staan. Ik kan alleen kiezen voor optie's en afsluiten. Als ik op optie's klik dan kom ik op een enkel tabblad uit waar ik aan schijfopruiming kan doen.

Ik hoop dat je nog wat optie's voor me heb?

Oeps foutje, hij staat onder action.

Bijlagen

• rescan.jpg
    rescan.jpg
    11,2 KB · Weergaven: 18
Dat had ik al gedaan maar dan krijg ik hem niet terug.
Nog enige optie's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan