Partitie Probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurdniepoth

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Berichten
35
Een kennis van mij heeft een computer met winxp, deze was ingedeeld in 2 partities. Hij wilde xp opnieuw installeren en formateerde de C schijf met een dos opstart diskette. Hij wilde de D partitie bewaren want daar stonden allerlei bestanden op.
Nu heeft ie XP geistalleerd op de c schijf maar er is alleen maar een ongepartitioneerde ruimte zonder stations naam over, is het mogelijk op die weer te partitioneren en dat de bestanden weer terug zijn??

Zelf dacht ik van niet omdat hij met dos een ntfs schijf geformateerd heeft en dat alles dan verloren gaat incl. de andere partitie. of is het toch mogelijk???

Ik hoop dat iemand iets weet want hij wil heeeel graag de bestanden terug hebben...
 
Hij zou eens aan de slag kunnen gaan met data recovery programma's maar ik denk dat hij niet erg veel succes zal hebben...
Ik begrijp trouwens niet dat hij met een bootflop aan de slag is gegaan om tye formatteren, had hij gewoon met de xp cd een verse installatie uitgevoerd, had hij ook c kunnen formatteren, zelfs partitioneren is mogelijk tijdens de installatie van XP.
Mosterd na de maaltijd, helaas :(
Hij zou eventueel nog eens kunnen kijken bij schijfbeheer (rechtsklik op deze computer, beheren, schijfbeheer) of daar nog wat te redden valt, maar als er gewoon ongepartitioneerde ruimte is kun je dat op voorhand eigenlijk al vergeten...
 
Ik had het ook niet gedaan met een een floppy maar met de xp cd kon ie niet opstarten dus dan maar op die manier. Bleek dat de cd gewoon verkeerd was maarja, kwaad was al geschied.

Ik zal straks die pcinspector eens proberen. Maar in xp staat inderdaad een ongepartitioneerde ruimte in schrijf beheer dus zullen alle bestanden ook wel weg zijn..

Ik denk dat hij niet blij is als ik het "goede" nieuws moet vertellen maarja het is dan ook niet slim om geen reserve kopie van je foto's te hebben.

Ik vraag me alleen af hoe het komt dat wanneer je met een dos diskette formatteert ook de andere partitie weg is, Of zou de ene van de andere afhangen??
 
Laatst bewerkt:
Als het niet lukt, kan je proberen een nieuwe instal te maken met de xp-cd, de c partitie formatteren met bestandsysteem naar fat32 en een nieuwe instal maken.

Daarna proberen met pc inspectors om te zien of de oude D nog te benaderen is.


groetjes speedtouch
 
Als je nog precies weet op welke sectoren de partitie stond,
kun je ook nog de partitie weer maken en de data die erop stond weer actief maken.

Ik weet niet meer hoe dit precies moest :confused: maar je moet i.i.g een bootable linux hebben zoals Knoppix
 
Geplaatst door topmas38
maar je moet i.i.g een bootable linux hebben zoals Knoppix
Waarom een bootable linux?:confused:
Volgen mij gaat het hier om een windows en niet om linux.
Inderdaad de partitie opnieuw aanmaken met exact dezelfde grote.
Daarna met een data recover programma de partitie laten scannen.
Het makkelijkste is om de partitie met Partition Magic(PM) opnieuw aan te maken, maar dan moet je wel een volledige versie van PM in je bezit hebben.
De demo is niet volledig funktioneel.

Ik heb op deze manier al aardig wat data kunnen redden van hardeschijven/partities.

Zorg zo ie zo dat je geen data meer op die partitie laat komen.
Wat overschreven wordt is niet meer te redden.
 
Geplaatst door crash
Waarom een bootable linux?:confused:
Volgen mij gaat het hier om een windows en niet om linux.
Met Knoppix zitten een aantal tools die PM kunnen vervangen.
Het voordeel is natuurlijk dat Knoppix gratis is!

Ik zal vanmiddag wel even kijken.
 
Geplaatst door topmas38

Met Knoppix zitten een aantal tools die PM kunnen vervangen.
Het voordeel is natuurlijk dat Knoppix gratis is!
Krijg je dan niet een andere schijf indeling?
Ik bedoel Linux is toch wat anders dan Windows.
Begrijp me niet verkeerd ik zou het wel willen weten.:thumb:
 
Linux kent bijna alle schijfindelingen, hij kan dus ook partities formateren in NTFS. (correct me if im wrong)
 
Geplaatst door topmas38
Linux kent bijna alle schijfindelingen, hij kan dus ook partities formateren in NTFS. (correct me if im wrong)
Dan ook FAT32 neem ik aan?
Als je tijd hebt geef maar wat info/links.:)
 
Hee mensen hardstikke bedankt voor alle (snelle)reacties! Ik heb met pcinspectors de data terug kunnen halen. Ik heb eerst een partitie er over heen gezet met een stations letter (die dus niet in windows toegankelijk was) maar pcinspectors kon die data wel terug vinden.

Nogmaals Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan