Partitie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die D-partitie staat nog in je uitgebreide partitie?

Oke, dus alle "unallocated" zou je nu als uitgebreide partitie kunnen maken met logische stations.
Begin met 1 logisch station van 30GB in de uitgebreide partitie (wordt straks je D-station), hierop kun je dan je data van "Partitie 3" opzetten.
Alleen de data die je wil bewaren, dus de Windows map en Program files map hoef je niet over te zetten.

Hou er rekening mee, dat je straks nog meer ruimte bij je uitgebreide partitie krijgt.(van Partitie 3)

Ja precies, dat had ik al begrepen. Ik heb alleen nu geen uitgebreide partitie! die moet ik eerst aanmaken neem ik aan?

Ja nu eerst de uitgebreide partitie aanmaken en daarin 1 logisch station aanmaken.(30GB)
Uiteraard het logisch station formateren met Partition Magic.

Ik kan maar van 1 unallocated gebied tegelijk een logisch station maken, klopt dat?

Ok ik heb nu een logisch station van 40GB gemaakt (E)... want mijn meeste data kan hier wel blijven staan denk ik.

Ik neem aan dat je nu ook een uitgebreide partitie hebt, waarin dat logische station zit?

Nu je data over zetten, die je wilt bewaren vanaf "Partitie 3".

Ok al mijn data staat nu op mijn nieuwe logische schijf (E)..

Moet ik nu partitie 3 gaan verwijderen?

Als je zeker weet, dat je alle data hebt overgezet die je wil bewaren kun je de partitie verwijderen.

Nadat je deze verwijderd hebt, geef dan eerst even een overzichtje hoe alles nu ingedeelt is.

OK de situatie is nu als volgt:

* unallocated - 8 MB - primary
* extended - 40 GB - primary
Local disk E: - 40 GB - logical
local disk C: - 11GB - primary
* unallocated - 63 GB - primary

Oke, die 8MB moet je maar vergeten, daar kun je niks mee doen.

Kijk of je de uitgebreide partitie nu kunt vergroten(Resize/Move), met de 63GB unallocated ruimte.

Ik kan de uitgebreide partitie niet resizen..... de logical partitie kan ik wel vergroten.

Vergroot de logical partitie dan eens.
(kun je later nog opnieuw indelen)
Waarschijnlijk gaat je uitgebreide partitie dan ook groter worden.

Zorg dat je alles van die 63GB unallocated opmaakt.

Is dat niet schadelijk voor de files die ik daar net naartoe heb gekopieerd?

Je kunt ook eerst even de partitie waar je de data naar toe gekopieert hebt, defragmenteren.
Zo staat wat die data betreft alles bij elkaar.

Ik kan de logical partitie niet groter maken dan de uitgebreide partitie.

Geplaatst door marijntjo
Ik kan de logical partitie niet groter maken dan de uitgebreide partitie.
Chips.:(

Dan kijken of je van die 63Gb een nieuwe utgebreide partitie kunt maken met logische stations.

Sterker nog kan helemaal geen partitie maken in de unallocated ruimte.

In het create window kan ik geen partitie type kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan