Partitie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan de unallocated ruimte nog wel undeleten dus misschien heeft ie op een of andere manier nog niet alle informatie van de oude partitie weg gehaald..... en kan ik daarom nu geen partitie maken daar.

Geplaatst door marijntjo
Sterker nog kan helemaal geen partitie maken in de unallocated ruimte.

In het create window kan ik geen partitie type kiezen
Hmm, kijk dan eens bij windows schijfbeheer of daar nog "Niet toegewezen ruimte" staat.

Of wel in het grafische deel staat de vrije ruimte wel.... hier kan tevens een partitie aanmaken.

Vreemd.

Even samengevat.

Je hebt nu het volgende ingedeeld:

C= 11Gb
ext=40Gb met logisch station van 40GB
En nog 63GB aan leeg staande ruimte over.:confused:

Kun je een screenshotje maken van Partition Magic?
Dat kan je bijvoorbeeld met Snagit doen;
http://www.techsmith.com/download/snagitdefault.asp

Of met het knopje op je toetsenbord "prtscr"(print screen) en dan Paint openen en plakken.
Met Snagit kan je kleinere bestanden maken.
Dit is beter om je bijlage bij je bericht te kunnen zetten.

"Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar "

Ik ben bang, dat dit komt doordat je C-partitie tussen je extended(uitgebreide) partitie en de unallocated gedeelte zit.

De C-partitie hoort eigenlijk aan het begin te staan, dus helemaal links.:(

Of wel in het grafische deel staat de vrije ruimte wel.... hier kan tevens een partitie aanmaken.
Dit bedoel je voor Windows schijfbeheer?

Ja dat bedoelde ik voor schijfbeheer

en ik dacht ook al dat dat er iets mee te maken kon hebben met de volgorde waarin de partities staan. Maar is het op te lossen?

Het is wel op te lossen, maar het duurt wel lang.:(

Ik heb net ontdekt dat ik wel de vrij ruimte naar mijn logische station kan verplaatsen m.b.v. de functie redistribute free space. Alle unallocated ruimte wordt dan in mijn uitgebreide partitie geplaatst. Is dat wat?

Ik kan het wel proberen maar weet niet of er dan niks vreemds gaat gebeuren met de data op die logische partitie.

Het omzetten gaat lang duren.:(

Kort gezegt, zal je met schijfbeheer of Partition magic toch die unallocated ruimte moet partitioneren.
Dan al je data van de E-partitie daarheen verplaatsen, zodat je data achter op de schijf staat.
(helemaal rechts in Partition Magic)

Daarna kun je de E-partitie+ die uitgebreide partitie verwijderen.(40GB)
Daarna kun je de C-partitie door Partition Magic op laten schuiven, naar links in Partition magic.
Dit duurt erg lang:(, want alle data van de C-partitie moet ook opgeschoven worden.

Daarna kun je weer opnieuw een uitgebreide partitie achter de C-partitie aanmaken met een logisch station, zodat daar je data weer heen kan.
Daarna kun je wel alles tot 1 uitgebreide partitie maken, met een paar logische stations.

Helaas een hoop werk dus.:confused:

Geplaatst door marijntjo
Ik heb net ontdekt dat ik wel de vrij ruimte naar mijn logische station kan verplaatsen m.b.v. de functie redistribute free space. Alle unallocated ruimte wordt dan in mijn uitgebreide partitie geplaatst. Is dat wat?

Stel dat eens in zonder dat je op "Apply" drukt.
Maak dan even een screenshot.

Deze functie zorgt ervoor dat de vrije ruimte gelijk verdeeld wordt over je partities.

Screenshot 1 (aan dit bericht toegevoegd)

Hier selecteer ik dat ik alleen partitie E wil laten meedoen aan de verdeling van de vrije ruimte....

Bijlagen

• partition magic screenshot 2a.jpg
    partition magic screenshot 2a.jpg
    46,4 KB · Weergaven: 19
Dit is wat die dan uiteindelijk ervan zal gaan maken

screenshot 2

Bijlagen

• partition magic screenshot 2b.jpg
    partition magic screenshot 2b.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 6
Helaas staat je C-partitie dan wel achter aan, maar je hebt dan wel alle ruimte tot je beschikking.
Ook dit gaat waarschijnlijk lang duren, omdat de C-partitie opgeschoven moet worden met de data.

Je kunt daarna wel de E-partitie verkleinen en andere logische stations aanmaken.

functie redistribute free space, was ik eerlijk gezegd vergeten.:o

Maakt dat veel uit dat c achteraan staat?

Denk dat ik het morgen dan ga proberen....

Maar de data op de logische schijf gebeurd niks mee??

En kun je dan niet de c schijf verplaatsen met move?

Voor zover ik weet, is het begin van de hardeschijf het snelste bereikbaar.
Kan het niet met zekerheid zeggen, maar persoonlijk denk ik niet dat het erg veel uitmaakt.

Eventueel mocht je nog eens opnieuw gaan installeren, zorgen dat je alles gebackupt hebt en helemaal schoon beginnen.

Geplaatst door marijntjo
Maar de data op de logische schijf gebeurd niks mee??

En kun je dan niet de c schijf verplaatsen met move?
Met je data zal niks gebeuren, daar er schijfruimte bij komt.

Met move kom je denk niet verder, doordat de ruimte ervoor in gebruik is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan