Partitie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morse92

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2009
Beste lezer,

Ik heb een probleem met mijn harde schijf.
ik heb twee partitie op mijn computer een C en een D.
en ik wou mijn C schijf (luttele 58 GB) wat grooter hebben.
nu heb ik vanochtend partiton magic 8 geïnstaleerd, toen ik hem opstarten gaf die een foutmelding dat het niet samen ging met windows vista en dat ik een update moest halen.
nou heb ik dat gedaan alleen toen liep mijn pc vast, nou ik de computer uit zetten en weer aan. en toen was ineens mijn D partitie foetsie! nou ik probeer 2 maal systeem herstel, en nee hoor die deed het niet. nou heb ik bij schijf beheer gekeken en zie ik hem wel staan maar hij heeft geen stations letter nu wou ik doe toevoegen alleen dan krijg ik een foutmelding dat ik hem moet vernieuwen of schijfbeheer/computer op nieuw moet opstarten. alleen werkt dat niet. en ik wil het niet formateren want er staan belanrijke bestanden op.

en ja ik was zo dom om geen backup te maken voor ik dat ging doen...

MVG,

Morse

Wat je nog kunt proberen is de schijf eruit te halen en deze tijdelijk in een andere goed werkende computer te hangen.

En wellicht een open deur intrappend: wat kost vandaag de dag een extra (intern of extern) hardiskje van een paar honder giga?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de bestandsstructuur verdwenen en kunnen alleen de bestanden zelf nog worden teruggehaald.
Probeer alleen software te gebruiken die verder niets op de schijf verandert.

Probeer Photorec (staat op de meeste Linux rescue disks)
Opstarten met Linux cd en zorg voor voldoende ruimte (je geeft niet aan hoe groot D was) op een andere (USB) disk voor de bestanden.
Als D niet erg gefragmenteerd was kan je het meeste waarschijnlijk compleet terughalen.

Laatst bewerkt:
Bedankte voor de info, heb het probleem ondertussen zelf opgelost door C:\ schijf te formateren en op nieuw te installeren dus topic kan gesloten worden =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan