Partitie-rotzooi bij installeren windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jente146

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
50
Hallo,

Ik had een laptop met daarop linux ubuntu 8.10. Hierop wilde ik graag windows 7 proberen omdat mijn laptop mijn 'probeer-computer' is. Nu gaf windows 7 aan geen partitie te vinden die geschikt was (logisch, linux is anders geformatteerd), dus wat doe ik met mijn domme hoofd: ik verwijder de hoofdpartitie, maak een nieuwe aan en probeer daar windows op te zetten. Maar dat werkt dus niet, ik kan de partitie niet zo configuren (nergens de optie ook om er bv weer NTFS of wat dan ook van te maken) dat windows 7 het doet, en ubuntu doet het nu natuurlijk ook niet meer.
Wat heb ik al geprobeerd:
- opnieuw ubuntu erop zetten: kom in menu waarin ik kan kiezen voor oa installeren, wat ik ook kies, er gebeurt niets
- Systeem herstellen (er was een verborgen partitie waarop dus mijn recovery staat) maar de combinatie alt+F10 doet niets
- windows xp installeren, maar zelfde probleem met partities die niet geschikt zijn voor windows
- Ultimate Boot CD maken en deze erin: ik krijg alleen in witte letters ISOLINUX 3.35 (blablabla) H. Peter Anvin, er gebeurt weer niets en geen enkele toets haalt iets uit.
Iemand nog opties om mijn laptop te redden van de ondergang? Iets moet toch gewoon kunnen opstarten en die partities kunnen fixen?

Alvast heel erg bedankt. En oja, ik weet dat dit niet precies de goede plaats is voor deze vraag maar kon verder ook geen betere optie bedenken, dus als hij verplaatst moet worden dan begrijp ik dat helemaal ;)
 
Uhhmm ik wil niet illegaal doen maar probeer windows xp sp3. Die kan S-ATA drivers wel vinden. Meeste besturingsystemen kunnen sata drivers niet vinden, maar bij SP3 is dat al dus gefixd.

DarkBladeX
 
Dus downloaden? Want ik heb inderdaad XP SP2 als installatie cd-rom (op mijn pc inmiddels geupgrade naar SP3 maar de cdrom blijft natuurlijk hetzelfde). Achja, is het proberen waard.
 
Inderdaad. Ik had ook niet echt veel optie. Je kan sp3 niet kopen en je moet updaten via het orginele. Maar ik heb het update ook ingedropt waardoor ik sp3 boot had. Vandaar.

DarkBladeX
 
Als je laptop echt helemaal NIKS meer doet kan je bij je fabrikant recovery dvd's bestalleren of als je die hebt deze erin doen neem aan dat je een HP heb (heb ik zelf ook) en die heeft een recovery partitie.

Jesse
 
Ik had inderdaad nog (zelfgemaakte, toen ik m net had) recovery cd's. Heb ze erin gedaan, toen begon een heel herstelproces, allemaal netjes afgerond. Hij spuugt de laatste dvd uit en meld dat hij opnieuw opstart en...niks. Zwart scherm met knipperend wit streepje. Tsja :confused:
 
Gek stom alles wat je maar kan roepen normaal en ik denk dat jij dat ook wel begrijpt zou als je de computer hersteld gewoon hersteld moeten zijn, dit is dan ook niet jou fout, ik zou je echt adviseren om je fabrikant te bellen en te zeggen wat er gebeurd is, die recovery dvd's zijn van de fabrikant niet van jou en als dat mis gaat is dat hun probleem en niet de jouwe toch??

Jesse
 
Mischien helpt het als je de accu er uit haald en de stroom eraf haalt dus geen stroom en accu en dan 30 seconde de aan/uit knop ingedrukt houden. Werkt bij mij ook.

Jesse
 
Accu eruit halen helpt niet. Ik denk ook niet dat Acer (ja, ik heb een acer, net als de rest van de wereld) mij gaat helpen, want de laptop is inmiddels een dikke anderhalf jaar oud. Als echt niets werkt kan ik dat proberen, ik ben nu een andere windows xp aan het downloaden en kijken of dat gaat werken.
 
Ook niet, zelfde probleem. Heb nu ERD Commander 2007 en die draait wel, heb de harde schijven gewist (tsja, niet dat er nog iets op stond denk ik). En deze gaf aan dat het healthy NTFS schijven waren. Maar toen wilde ik ze formatteren en daar loopt het fout, dat lukt niet (foutmelding).
 
Je kan ook een windows dvd erin doen en dan daarvanaf opstarten, alles herstelen en klaar. (moet je er wel als je erin komt in het BIOS voor zorgen dat ie vanaf een cd/dvd opstart)

Jesse
 
dat van die windows cd had ik natuurlijk allang geprobeerd, maar daar was het probleem dat windows niet wilde installeren (en herstellen oid heeft natuurlijk geen zin als er geen windows op staat). Nu is het me wel gelukt om t weer te repareren en wel met ERD Commander 2007, daarmee heb ik de schijf gewist en toen kon windows een nieuwe partitie maken en daarop installeren. Hij draait nu dus weer op windows XP :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan