Partitie veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat had ik toch ook al gedaan maar dan zie ik nergens locatie.
Locatie.jpg

Wel jammer..gister zou je dmv mijn stappenplan binnen 10min klaar geweest zijn. Aangezien ik daar verder geen reactie meer over krijg ben ik dat stappenplan vandaag helaas verloren.:confused:

Succes verder met je vraag.

Ik wilde net schrijven dat ik het geprobeerd had met de tip van Frimout dat leek me erg simpel.
Ik heb de C schijf nu kunnen verkleinen met bijna 60Gb maar ik kan deze 60Gb niet toevoegen aan de D schijf. Er staat nu in schijfbeheer: niet toegewezen partitie.

Gewoon doen wat je zelf wilt, niet al die goed bedoelde tips, hints en links naar goede partitiemanagers waar ook de uitleg bij staat gebruiken.:confused:

Laat me raden; Die 60gb is aan de linkerkant verkleint van de C. (niet aangrenzend aan de D)

Ik heb deze stappen even gevolgd en dat zou wel erg makkelijk zijn. Ik zag alleen niet hoe ik dan bij de laatste stap de schijf kon verkleinen met 100gb en de andere vergroten met die 100gb.
Rechts klikken op de C-schijf en dan volume verkleinen
Rechts klikken op de D-schijf en dan volume uitbreiden of vergroten

Alleen verkleinen kan, uitbreiden is niet aan te klikken.
Schijf.jpg

Laat me raden; Die 60gb is aan de linkerkant verkleint van de C. (niet aangrenzend aan de D)

Zie de afbeelding in mijn vorige antwoord, dat is wat je bedoelt??

Laatst bewerkt door een moderator:
Valt me nog mee.

Open dat progje eens van mij en klik de D schijf aan.
Nu klik je in linker deelvenster op move/resize partition.
Er komt een pop-up van je D met als goed is aan linkerkant een grijs gebied.
Ga met je muis op de linker vertikale lijn van D staan en maak schuifbeweging naar links. Muisklik inhouden dus.
D wordt groter en kies dan voor OK.
Nu kies je linksboven voor apply...progje gaat zijn werk doen en laat hem dat doen. Pc even met rust laten dus.

Gelukt Frank, bedankt.

Ik heb nu op D 351gb en op C 113gb dat is beter.
Nu hoop ik dat ik mijn laatste probleem nog kan oplossen.

Bijlagen

• Apply pending saves.jpg
    Apply pending saves.jpg
    41 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Alles afsluiten wat je open hebt staan behalve dit prog.
Zorg er ook voor dat je laptop niet in slaapstand valt na een bepaalde inactiviteit van jezelf.(energiebeheer)
Maar ..ik verwacht niet dat dat zo ingesteld staat bij je dat die na 2 minuten al wegvalt:D

Nee aan de stroom gaat hij nooit uit en hij zit nu aan de stroom omdat ik zo nu en dan ineens een probleem met mijn accu heb. Ik dacht dat dat opgelost was maar is toch niet zo en ik ga maandag een nieuwe bestellen.

De schijf is opgelost, reuze bedankt.

Mijn draadloze internet valt ook steeds weg en ik denk dat dit ook door mijn accu komt want als ik de accu er uit heb gehad is ook mijn draadloze verbinding weg en moet ik die eerst weer aanzetten met Fn en F8.

Laatst bewerkt:
Zag nu dat je je bericht(#29) aangepast had. Met de partities is het dus gelukt. Mooi zo:thumb:
Ik vermoed dat wat betreft je draadloos probleem een instelling is in energiebeheer. Daarvoor zou je weer even een nieuw topic voor kunnen openen.

Dat zal ik morgen even doen, nu eerst even naar de voetbal kijken.
Tot zover hartelijk bedankt Frank.
Gr Rob

IK heb ook de locatie van de mappen in de bibliotheek kunnen wijzigen. Alleen voor de map Documenten is er blijkbaar geen mogelijkheid om die te wijzigen. Daar staat geen regeltje "Locatie" zoals bij de andere, vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan