Partitie verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter @nk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@nk

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Hallo,

Ik ben 15 GB kwijt!:o
Ik had op mijn harddisk naast mijn C: schijf 2 partities, t.w. K: en L:.
Op K: had ik te weinig schijfruimte en dat dacht ik op te lossen door de Partitie L: bij K: te voegen, m.b.v. Partition Magic 7.0 (stond nog op mijn PC)
Alles gedaan, PC ge-reboot, ik kijk op K: en nu is K: nog steeds 15 GB, terwijl de 15 GB van L: er bij had moeten staan.
L: is ook totaal verdwenen....:(
Systeemherstel werkte niet, en nu heb ik dus een probleem:confused:

Kan iemand mij misschien raad geven?

M.vr.gr. @nk

Ik heb destijds mijn partities in XP ook gemaakt met Partition Magic 7.0 en dat ging prima.

Ik heb testdisk al geprobeerd maar ik eerlijk gezegd ben ik niet zo thuis in DOS, ik ben bang dat ik dan helemaal een onherstelbare stommiteit bega:o

7.0 op XP is geen enkel probleem. Let er wel op dat je de pc telkens één verandering laat uitvoeren en evt rebooten. Ik heb zelf een keer mijn E: verrkleint, D: verschoven, C: vergroot en dacht al deze verandering in één keer door te voeren. Het gevolg was een vastloper van ongekende omvang en 15 GB aan mp3 verloren. Houd hier rekening mee! :(

Gewoon goed lezen wat er staat, als je niet op write drukt, gebeurd er niets, eerst naar de partities laten zoeken, en als hij ze gevonden heeft de goede activeren.

Opgelost!

Wat er gebeurd is weet ik niet, Ik heb test-disk gedraaid maar durfde het toch niet aan om op "Write" te drukken.........en zomaar ineens stond er bij Schijfbeheer een F:schijf van 20 Gb waarvan aangegeven werd dat-tie geformatteerd moest worden.
Dat heb ik dus maar gedaan en nu heb ik mijn verloren Gb-tjes weer terug!:)
(Niet de bestanden, die op L: stonden, maar daar had ik een back-up van op een externe harddisk)
Dus mijn probleem is opgelost.

Bedankt voor de adviezen!:thumb:

M.v.g. @nk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan