Partitie vergroten/verkleinen misgegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

brunofski1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
help!!!!!

Ik had 2 partities op mijn harde schijf.
Een met windows 7 ultimate en een met windows 10.
Ik wilde mijn partitie met windows 7 kleiner maken en windows 10 groter.
Midden in het process klapte mijn laptop eruit.
Nu kan ik met beide systemen niet meer booten.
Ik weet bijna wel zeker dat mijn boot.mrg van beide systemen beschadigd is.
Het probleem is dat ik een gebrande dvd met systeem niet kan opstarten op mijn computer als ik deze opstart met mijn dvd speler ingesteld in mijn bios.\
Ik kan wel in flash bios zien wat er op mijn harde schijf staat, dus ik denk dat mijn harde schijf ok is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat vriendelijk dank,
Pieter de Bruijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is dat ik een gebrande dvd met systeem niet kan opstarten op mijn computer als ik deze opstart met mijn dvd speler ingesteld in mijn bios.\

En waarom lukt het niet om van DVD op te starten? Is de betreffende DVD wel zeker weten bootable?

Het eerst op te starten station moet vaak niet alleen bovenaan staan maar ook actief gemaakt worden. Er staat dan een plusje voor of iets dergelijks.

De Windows DVD zou ik als eerste gebruiken omdat sommige fouten in gedetecteerde Windows installaties daarmee automatisch zullen worden hersteld voor dat de opties van Repareer de computer en partitie aanwijzen komen. Best kans dat het partitioneren was afgerond maar dat alleen Windows niet start.

Kijk of er een hulp schijf van het partitioneer programma is, vaak zou je deze van tevoren moeten maken trouwens.

Dan kan je nog een herstel proberen van de Master Boot Record middels opdrachten bij "Repareren" vanaf de Windows schijf want daar is een kopie van en je kan een programma draaien vanaf een bootdisk wat bestanden redt van geformatteerde en gepartioneerde schijfstations.

Alfred 2 zei:
Kijk of er een hulp schijf van het partitioneer programma is, vaak zou je deze van tevoren moeten maken trouwens.
Ik denk dat het via Windows>schijfbeheer is gedaan, dat is nooit een goeie optie en gaat vaak mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan