partitie vergroten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanca
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanca

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2001
Hallo,

Ik wil mijn C-schijf vergroten met een stukje van andere partities. In het verleden deed ik dat met Partition Magic.
Maar iemand zei mij dat je dat met XP ook kan doen zonder prog.
Ik heb alleen een heel oude versie van PM.
Dus ik ben wel benieuwd

Hanca

In Xp heb je schijfbeheer, daar kun je partitie's aanmaken. Alleen dit gaat niet zonder data verlies. Met Partititon magic kan dit wel zondere data verlies.

dat lukt met partition magic :)

Hiermee kun je partities groter of kleiner maken.
Het duurt even maar dan heb je ook wat

windows XP
Dan heb je minimaal versie 8 nodig van PM.

Het advies om voor XP PM versie 8 gebruikt moet worden wil ik in twijfel trekken.
Ik ben in het bezit van zowel versie 8 als ook van versie 7 en ik heb de ervaring dat op Xp versie 7 vriendelijker werkt dan versie 8.
Bij mij ging versie 8 in de fout met het aanmaken van een partitie en met versie 7 heb ik nog nooit een probleem gehad en ik werk hier al 5 jaar mee op XP.
Vrgr. B.Kat

Het kan wel degelijk met XP. en ook nog zonder data verlies, je zult wat handmatig met data moeten schuiven maar het kan wel.

Het brengt alleen met zich met zich mee dat je dynamische partitionering moet gaan gebruiken in plaats van basis, Tis een relatief slechte methode van schijfindeling omdat alleen windows xp ermee overweg kan. hiernaast heeft het een aantal haken en ogen.

Je kunt bijvoorbeeld alleen schijven vergroten...
het kan sneller werken maar dan moet je 2 harde schijven hebben.

Ik raad de optie af maar in theorie kan het wel met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan