Partitie vergroten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubyjane

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Ik heb een computer overgenomen en daar staat windows XP op. De harde schijf is 80 Gb en is verdeeld in 2 partities. 1 van 10 Gb en 1 van 70Gb. Nou wil de kleine partitie vergroten zonder Windows opnieuw te installeren. Weet iemand een manier om dat eenvoudig te doen?
BVD Ruby

Als je er geld voor over zou hebben: hier worden twee Partition Magics vergeleken.
Ze zijn wat 'zwaarder' en hebben wat meer features dan Gparted.

(Maar om er geld voor uit te geven, zou je er vaker mee moeten werken.)

Als je geld uit gaat geven, doe het dan niet aan PM, daar kun je een hoop problemen van ondervinden, persoonlijk vind ik dan Acronis Disk Director een veel betere keuze, mijn ervaringen met PM zijn niet zo goed, uitgezonderd PTedit, hierin.

Maare Gparted, doet ook wat er wordt gewenst, en ook de XP cd, als alles eraf mag.

Aldoende leert men, met een dunnere beurs.:p

Alhoewel het wel altijd mogelijk is om de gecraschte schijven door PM, weer toegankelijk te maken, heb ik die problemen niet meer meegemaakt met ADD.

Maar dan mag je er wel eerst ervaring mee hebben, voor een leek, is het een crime, kijk maar naar de topics hierover.

Overigens hoef je van mij niets aan te nemen, is iedereen vrij in.:)

Dank zover voor de reacties. Ik heb dat programma gedownload, maar waar moet ik dat programma mee openen? Excuses als het een domme vraag is. Het is een OUT extensie.:shocked:

Je hebt de live cd nodig, en daar een cd van branden, en ervan opstarten, daar kun je alle handelingen verichten

Op de vraag, of alles eraf mocht, heb ik geen antwoord op gezien.

Ik heb een cd gebrand en wil de boel openen. Hoe kan ik het Gparted bestand openen? Met wat voor programma? Het valt nog niet mee.

Ik hebn eindelijk geprobeerd het programma uit te voeren en krijg de volgende melding:

"filesystem check failed. error ntfs is inconsistent. run chkdsk/f on windows then reboot it twice. the usage of the f/par is very important no modification was end will made to NTFS by software until it gets repaired"

Ik weet niet wat ik hier mee aanmoet. Iemand een idee? BVD en groet.

Ruby-Jane

Met de XP cd opstarten, naar de repairconsole gaan, en een chkdsk /r uitvoeren, zo ook een chkdsk / r X:, waar de X staat, voor de tweede partitie/schijfletter, denkelijk de D:.

Overigens is 10gig. voor windows als je de programma's op de andere partitie installeerd, groot zat.

Hoi !

Tja, ik heb G-parted nooit gebruikt, want m'n ouwe PM van Norton werkt altijd goed.

Ik zou de chkdsk /f gewoon uitvoeren (Start - uitvoeren, intypen, Ok).

Je krijgt dan een melding dat de schijfcontrole bij een nieuwe start kan worden uitgevoerd.

Zeg ok, start opnieuw op, en probeer dan dat G-parted opnieuw uit te voeren.

Greetz,

Harry.

Ik ben nu op het volgende probleem gestuit.
Ik wil nu met G-part de schijf van 10Gb ( de C-schijf) vergroten naar minimaal 20Gb, maar in het venster dat verschijnt om te herschalen, staat dat de maximale grootte 10 Gb is. Ik kan hem niet vergroten naar de mijn gewenste hoeveelheid Gb's. Wie kan me vertellen waar ik de fout in ga. Bestandssysteem is NTFS. De tweede schijf (zeg maar D) kan ik wel verkleinen. Is het nou zo, dat als ik D verklein automatisch C vergroot wordt? Durf het niet aan om zomaar even te proberen. Ik wacht wijze antwoorden af:D

Groeten Ruby-Jane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan