Partitie verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RelatedHack

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
72
Ik heb een HD met een partitie van 153 GB en een ongebruikte ruimte van 7 GB...ik zou Linux Kubuntu als 2de OS willen instaleren, mar dat gaat niet omdat ik te weinig ruimte heb...hoe kan ik de partitie op mijn HD van Win XP verkleinen zodat ik Linux kan instaleren ? Liefst zonder dataverlies of crashes want staat belangrijke informatie op mijn HD die ik niet kwijt wil n het mij ook niet kan permiteren dat die data weg zou zijn...

Ik hoop op snel antwoord want ik zit al paar dagen met dit probleem :(
 
probeer eens verder want dit heb ik nog niet meegemaakt.
down een andere versie?
 
jean42 zei:
probeer eens verder want dit heb ik nog niet meegemaakt.
down een andere versie?

Ik denk dat het probleem is dat ik geen floppy heb...en een floppy drive is ook niet meer aanwezig in mijn PC sinds ik deze ook niet meer gebruik...Kan het hieraan liggen ?
 
ge moet die diskettes niet maken.
 
Als ik er even tussen mag komen, met deze cd, kun je opstarten, daar staat ook Ranish Partion Manager op, die je vanaf de cd kunt gebruiken.
 
Mocht het niet lukken, en het toch belangrijk voor je zijn kun je eens denken om Parition Magic aan te schaffen (of leuk ergens op de kop te tikken).

Goed programma, kan veel en met behoud van data.
 
Mocht het niet lukken, en het toch belangrijk voor je zijn kun je eens denken om Parition Magic aan te schaffen (of leuk ergens op de kop te tikken).

Goed programma, kan veel en met behoud van data.

Het zit namelijk zo...
Ik wil windows behouden en ook Linux op m'n PC zetten...
Ik heb Linux Kubuntu ter beschikking, maar die kan die partitie niet verkleinen...
In windows vind ik ook nergens bij het systeembeheer om die partitie te verkleinen...

Alle programma's die hier zijn opgenoemd, werken niet zoals jullie verklaren...

Partition Magic kan die niet verkleinen mits aankoop (wat ik niet doe voor dit 1malig te gebruiken)...

Ultimate Boot CD doet ook niet echt veel...

Ik heb nog geen enkel GRATIS programma gekregen dat naar behoren werkt...
Zelf ook wat aan het rondsnuffelen geweest op het internet, niets te vinden dat me aanspreekt...

Zijn er misschien nog meer opties ?
 
In windows vind ik ook nergens bij het systeembeheer om die partitie te verkleinen...

Schijfbeheer kan dit niet zonder gegevensverlies, dat klopt.
Parition Magic kan dat zeer zeker wel, maar dan moet je het programma kopen.

Goede gratis alternatieven kan ik je niet bieden. Wellicht iemand anders :).
 
Het zit namelijk zo...


Alle programma's die hier zijn opgenoemd, werken niet zoals jullie verklaren...


Ultimate Boot CD doet ook niet echt veel...

Ik heb nog geen enkel GRATIS programma gekregen dat naar behoren werkt...
Zelf ook wat aan het rondsnuffelen geweest op het internet, niets te vinden dat me aanspreekt...

Zijn er misschien nog meer opties ?

De aangegeven UBC, met het progje Ranish Partition Manager, is gratis, je kunt er gewoon je partities mee veranderen, dus dat klopt niet wat je schrijft.:mad:

Maare, ik denk dat je een programma zoekt, wat en aan je idee over dat programma moet voldoen, en gratis moet zijn, en die zijn er niet.

Het is dus, of met een gratis spartaans progje, of met een progje met een mooie gui, waar je voor moet betalen, waarvan Acronis Disk Director 10 x beter is als PM.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan