Partitie verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi, ik heb partition magic en windows 98 se, waar ik nu schijf C-D-E heb.
Als ik met Partition magic partitie D en E heb gedelete dan zijn ze na het opstarten wel verdwenen maar zijn het Onallocated partitie's geworden en blijft de grootte van de dan nog bestaande partitie C even groot als dat hij was.
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik nog doen.

Alvast bedankt voor je reactie

groeten Barney
 
Je hebt toch niets met C: gedaan, die blijft dan net zo groot. Deze kun je nu wel vergroten omdat je er de ruimte voor hebt.

Uiteraard wel eerst backuppen... ;)
 
dus als ik het goed begrijp stop je de ruimte die in de Onlocated partitie's staan in schijf C met Resize ?

groeten Barney
 
Precies, als deze aansluit op die partitie wel ja, je kunt er dus niet een partitie tussen hebben staan.
 
Nou de situatie is als volgt.

Schijf C = FAT 2.047,3 Primaire
Extended 4.094,7 Primaire
Unallocated 2.047,3 Logical
Schijf D = Fat 2.047,3 Logical
Unallocated 7.8

In het begin waren alle 3 de partitie's dus 2.047,3 mb groot.
Nadat ik partitie E heb verwijderd is die Unallocated partitie erbij gekomen van 2.094 mb en is de grootte van de Partitie C niet groter te maken.

groeten Barney
 
Nee, dat klopt. D: is een onderdeel van een extended partitie. Breng de extend partitie in grootte terug zodat deze net zo groot is als D:

Verplaats daarna de extended partitie naar het einde van de schijf.

Vergroot hierna de c: partitie.
 
Het begon nu echt een war boel te worden en ik heb alles weer terug gezet zoals het in het begin was, en heb nu dus weer 3 partitie's en het staat nu als volgt in Partition magic 7

C FAT 2.047,3 Primary
* Extended 4.094,7 ( Size mb ) 4.049,7 ( Used mb ) Primary
D FAT 2.047,3 Logical
E FAT 2.047,3 Logical
* Unallocated 7,8 ( Size mb ) 0,0 ( Used mb ) Primary.

Ik wil nu dus partitie D en E verwijderen.
Wat zijn de stappen die ik moet doen.

Alvast bedankt.
Barney
 
Verdwijder de extended partitie, als dit niet in een keer kan, delete dan eerst de D en de E.
 
Heb D en E gedeleted , daarna de EXtended gedeleted.
Hou nu 2 dingen over waar ik verder niks mee kan doen.

C FAT 2.047,3 Primaire
Onallocated 4.095,7 Primaire

Als ik naar deze computer ga dan zie ik nu 1 schijf C maar die is dus nog steeds 2.047,3 mb groot.

Ik vind het erg vreemd alllemaal, ik kan mij herinneren dat het in het verleden met dit programma allemaal een stuk simpeler ging, ik weet dat je met fdisk ook je partitie's kan verwijderen, maar als ik weet dat het met partition magic ook kan, dan wil ik ook weten waar daar dan nu fout in gaat.

groeten van Barney
 
ik heb nu maar met behulp van Fdisk, alle partitie's verwijderd, dus de logische en de uitgebreide partitie's.
Daarna een nieuwe Primaire dospartitie aangemaakt en toen de schijf laten formatteren, nu windows 98 se maar opnieuw installeren en dan kijken wat ie er van maakt, ( als het goed is fat 32 en 6.5 gb C schijf ) .
Ik laat dit weten zodra het klaar is.

bedankt voor jullie reactie's

groeten Barney

ps . nog de beste wensen allemaal.
 
Geplaatst door Barney
Heb D en E gedeleted , daarna de EXtended gedeleted.
Hou nu 2 dingen over waar ik verder niks mee kan doen.

C FAT 2.047,3 Primaire
Onallocated 4.095,7 Primaire

Als ik naar deze computer ga dan zie ik nu 1 schijf C maar die is dus nog steeds 2.047,3 mb groot.

Ik vind het erg vreemd alllemaal, ik kan mij herinneren dat het in het verleden met dit programma allemaal een stuk simpeler ging, ik weet dat je met fdisk ook je partitie's kan verwijderen, maar als ik weet dat het met partition magic ook kan, dan wil ik ook weten waar daar dan nu fout in gaat.

groeten van Barney
Sorry voor deze kick, maar zag je niet iets dergelijks als op onderstaande pic:

powerquest.gif
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan