Partitie weghalen in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenavond,

Ik heb zojuist op me windows 7 laptop,een extra partitie aangemaakt van 80 gig want ik wilde naast de C schijf waar windows op staat, een schijfje voor programma's. Nu heb ik hier echter spijt van, en wil liever die partitie weghalen en weer teruggeven aan de C schijf,waar die ook vandaan kwam. Is dit mogelijk, en zoja, hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!

Groetjes Articcie

ja dit is mogelijk:D
al je bij de partitie manager van windows 7 kijkt zie je daar al het goed je bijgemaakte partitie staan.
al je daar met je rechtermuisknop op klikt kun je deze formatteren.
Als je dit hebt gedaan moet je met je rechtermuis knop op de C schijf klikken en vervolgens klik je op: Extend volume.
Dan kan je je C schijf weer groter maken door het geformateerde gedeelte te selecteren ;)
veel succes:)

ja dit is mogelijk:D
al je bij de partitie manager van windows 7 kijkt zie je daar al het goed je bijgemaakte partitie staan.
al je daar met je rechtermuisknop op klikt kun je deze formatteren.
Als je dit hebt gedaan moet je met je rechtermuis knop op de C schijf klikken en vervolgens klik je op: Extend volume.
Dan kan je je C schijf weer groter maken door het geformateerde gedeelte te selecteren ;)
veel succes:)

Een partitie vergroten kan alleen wanneer er voldoende niet-gepartitioneerde vrije ruimte is. Je D: schijf formateren levert alleen een geformateerde D:-partitie op en geen vrije ruimte. Je D: schijf formateren is dan ook niet voldoende, je zult hem moeten weggooien.

Dat doe je met EASEUS.

Eerst je D: schijf leeghalen, dan weggooien met Easeus, laat het programma zn klus helemaal afmaken voordat je de vrijgekomen ruimte toevoegt aan C:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan