partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo, ik wilde de ruimte op mijn C verkleinen en een nieuwe partitie maken, ik heb dus met Paragon Partition manager de C verkleind, maar nu heb ik een Unallocated, die ik niet toegewezen krijg, hoe maak ik hier nu een primaire of logisch station/disk van, zodat het ook een letter krijgt.
Ik werk nu met windows 7 home premium, vroeger met xp is me dat wel gelukt.
zo staat het nu in paragon
ScreenShot009.jpg

partition

Volgens mij was het enter - enter - enter en.. enter?? maar blijkbaar niet anders zou je het hier niet vragen. Probeer eens in paragon en anders in windows zelf de partitie te maken. Daarna in windows formatteren. De drive letter word dan vanzelf toegevoegd.

Volgens mij was het enter - enter - enter en.. enter?? maar blijkbaar niet anders zou je het hier niet vragen. Probeer eens in paragon en anders in windows zelf de partitie te maken. Daarna in windows formatteren. De drive letter word dan vanzelf toegevoegd.

ik heb het al in schijfbeheer gedaan, eerst de c verkleind, daarna in vak niet toegewezen ruimte geklikt en gekozen Nieuw eenvoudig volume, toen verscheen de wizard met het venster volume opgeven, dit was dus al ingevuld, nl 456511 Mb, daarna volgende geklikt, hier kon ik een letter toekennen, stond de I in het vakje, weer volgende, volgende en voltooien, toe kwam een venster met de melding
ScreenShot006.jpg

hier op ja geklikt, toen zag ik deze melding

ScreenShot007.jpg

in Paragon kan ik ook niks met die unallocated, zie print in vorig bericht

wat nu met die niet toegewezen ruimte/unallocated ?
zou het te maken hebben dat er al 2 onzichtbare en 2 zichtbare (C en D) partitie zijn in Windows 7, zoals ook te zien is in vorig bericht...........

wat ik dus gedaan heb..........het is een Medion pc:

hier zit een HD van 1 TB in, die verdeeld is in 2 zichtbare partities ( C-boot=910.4Gb en D-recover=20Gb) en 2 onzichtbare partities zonder label, een van 100Mb (System Recover) en een van 1Gb (OEM-partitie), het zijn allemaal primaire partities;
ik wilde dus de C verdelen in 2 partities, dit gedaan met schijfbeheer in windows 7;
Ik was dus naar schijfbeheer gegaan en had aangegeven dat ik de schijf wilde delen, dat ging goed.

Op een gegeven moment zag ik bovenaan de volumes staan en daar staat op de regel van de C-schijf bij status :
In orde (opstarten, wisselbestand, Crashdump, Primaire partitie) Capaciteit 458,88 GB vrije ruimte 438,44GB 96% Fouttolerantie NEE Overhead 0%.

Dan rechts daarvan een tekening met 5 vakken, waarvan 4 met een blauwe lijn bovenaan en één met een zwarte lijn, waar bij staat; 451,54GB niet toegewezen.

Wanneer ik probeer om die toe te wijzen gaat het allemaal goed via de wizard, totdat ik een venster krijg, waarin medegedeeld wordt, dat de standaardschijven omgezet worden in Dynamische schijven en als ze dat eenmaal zijn is het
niet meer mogelijk om een besturingssysteem vanaf een volume op deze schijven op te starten. Daarop heb ik ja op doorgaan gezegd.

Uiteindelijk komt er een scherm, waarop staat dat er onvoldoende ruimte op de schijf beschikbaar is om deze bewerking te voltooien.
Het is dus niet mogelijk om de C te verdelen,
is hier een oplossing voor, want ik wil een aparte partitie voor mijn data ??

Wat heeft die 1Gb OEM-partitie eigen voor een doel ?

Heb ook al geprobeerd met Paragon Partition Manager, maar ook daar lukt het niet via create a new partition, ik zie dan: A new partition cannot be created on this hard disk. Most probably, all primary slots are occupied and there is no extended partiton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan