partitiedeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou dat niet doen, alleen de progjes die daar instaan waar bestanden in staan die veel ruimte innemen of gaan innemen.

fantastisch, al meer dan 8 gb vrijgemaakt met die linkjes van jou, nogmaals bedankt! In principe heb ik voorlopig genoeg vrije ruimte, maar zie je toevallig iets bij windows wat ik ook kan verplaatsen naar D?

treesize 2 screenshot.jpg

Ok, blijkbaar begrijpt Lange Pier ondanks zijn status je vraag niet helemaal, of erger, Lange Pier zoekt te ver!... Lange Pier: wat doe je ons nou???...
;)

Doe dit voor elke Gebruiker (Jezelf, je moeder, vrouw, minnares, kind(eren), etc...):

RechterMuisKlik de Gebruikersmap (of Mijn documenten in pre-Vista) op het Bureaublad of via Startmenu, Eigenschappen, tabblad Doel, Doel is al pre-geselecteerd.
Breng de cursor naar helemaal het begin van die regel.
Verander (heel precies, in jouw geval!) alleen de hoofdletter C in D.
Klik daarna op Toepassen.

Je krijgt dan een Dialoogvenster met de vraag of je alles wil Kopieren of Verplaatsen.

Kies Verplaatsen, & alles word naar de D-schijf verplaatst, & in het vervolg worden alle documenten automatisch op de D-schijf opgeslagen .
Je mag echter niet de Gebruikersmap op de C-schijf verwijderen, behalve dat je die ooit nog eens nodig hebt, staan er ook (verborgen) belangrijke Systeembestanden in (die niet verplaatst kunnen worden).

Laatst bewerkt:
fantastisch, al meer dan 8 gb vrijgemaakt met die linkjes van jou, nogmaals bedankt! In principe heb ik voorlopig genoeg vrije ruimte, maar zie je toevallig iets bij windows wat ik ook kan verplaatsen naar D?

Bekijk bijlage 176546
In die map is niet veel eer meer te behalen.
En hoe ziet de map bij "users" eruit bij de diverse gebruikers, degene die veel ruimte inneemt is wel handig om die in te zien?
Kijk naar die programma's die bestanden op de C: zetten, in de configuratie ervan kun je kiezen waar de bestanden die worden gedownload naar toe moeten.

treesize 3 screenshot.jpg

de c: loopt alweer snel vol, van 8,8 gb vrij gisteren naar 7,4 gb nu. bij mijn weten heb ik niks geinstalleerd.

Wat het handige zou zijn, die progjes die bestanden op de C: zetten deïnstalleren en die op een ander partitie weer installeren, of in de configuratie van die programma's de plaats waar de bestanden neergezet moeten worden veranderen naar een gewenste plaats op een ander partitie.

Met Treesize nog een screenshot van Program Files zou ook kunnen helpen, dan is te zien welke progjes er zijn geïnstalleerd.

Hier neemt W7 incl. sommige programma's 16 gig. in op een partitie van 40 gig. alles wat er wordt gedownload komt op andere partities waar ik dat wil terecht.

treesize prog files.jpg

of in de configuratie van die programma's de plaats waar de bestanden neergezet moeten worden veranderen naar een gewenste plaats op een ander partitie.

doe ik dat zoals The Knight beschrijft? in het tabblad doel de C in D veranderen?

Mag maar veel zal dat niet schelen.

Ben er nog steeds niet achter waar die ruimte door wordt gebruikt, alleen met dat ander progje was dat te zien, die onbekend maar niet met die Treesize screens.

en nu weer 8,18 gb vrij zonder iets te doen. voorlopig ben ik uit de brand dankzij jouw hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan