partitiegrote wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo, mijn computer is opgedeeld in 2 partities C en D, wil mijn c groter maken en min D verkleinen, kan ik dit met vista of moet ik daarvoor speciale software gebruiken en indien ja, bestaat er freeware?

dit kan in Vista in schijfbeheer.Je kunt gewoon een partitie verkleinen en een andere vergroten met de diskmanager in Vista

daar heb je geen tools voor nodig

Hallo, ben hier terug, heb dit inderdaad gevonden onder schijfbeheer, hes mijn d schijf verminderd, krijg dus een nieuwe partitie, maar hoe vergroot ik nu mijn c schijf? kan enkel een nieuwe partitie bijmaken, maar wil de vrije ruimte toewijzen aan mijn c schijf

Dat heb ik dus ook :)

Ik weet hoe je moet partitioneren.
Maar waarom kan ik geen ruimte van de D schijf toevoegen aan de C schijf?

http://www.partition-tool.com/personal.htm

gebruik dit tooltje maar dan

als je hem opent zie je je schijven.
je klikt op vierkant van een schijf en dan op de rand van de balk.
daarmee kun je dan de groote aanpassen.(D verkleinen dus)
er komt een grijs gebied en dat kun je dan weer opvullen met C(op rand staan en muis aangeklikt houden)

dan voor aply kiezen

pc zal herstarten en vervolgens het gevraagde uitvoeren

Als het kan in vista, waarom dan weeral een extra tool gebruiken, probleem is dat ik niet weet hoe ik de schijfruimte moet toewijzen aan de C schijf, kan dit wel terug toewijzen aan de D schijf, hoe ga ik te werk aub?

welke versie van vista heb je??

ik kan me iets herrineren dat alleen in ultimate kon.

maar goed ,over het tooltje....
als jij geen intresse heb in dit tool waarbij je het in 3 minuten voor elkaar hebt,das dan jou keuze

Hallo, heb dit tooltje gebruikt, maar ging in eerste instantie ook niet, totdat ik ergens las in een ander forum dat de vrije ruimte die je wil toevoegen aaneengesloten moet liggen aan de c, maw eerst de d opschuiven tot het einde zodat de vrije ruimte tussen je c en d schijf ligt, en toen ging dit wel, je moet het natuurlijk maar weten hé

leek mij logisch voor je.;)

als jij een boek op de schap wilt zetten zul je ook eerst ff moeten schuiven:p

maar mijn excuses als het niet zo in mijn verhaal overkwam.zie replay 5

maar het tooltje werkt perfect.gister hier nog gebruikt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan