Partities aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
232
Goede morgen

Er staan op deze laptop 2 partities die zo geinstalleerd zijn door de winkel waar ik hem gekocht heb.

C: (ACER) Lokaal Station FAT32 17978 MB 8333 MB 9644 MB 54 % 320D-180E
D: (ACERDATA) Lokaal Station FAT32 18158 MB 38560 KB 18120 MB 100 % 0414-1EE9
 
Sorry ik zat in de verkeerde topic.

Goede morgen

Er staan op deze laptop 2 partities die zo geinstalleerd zijn door de winkel waar ik hem gekocht heb.

C: (ACER) Lokaal Station FAT32 17978 MB 8333 MB 9644 MB 54 % 320D-180E
D: (ACERDATA) Lokaal Station FAT32 18158 MB 38560 KB 18120 MB 100 % 0414-1EE9

Nu heb route 66 europa op deze laptop staan en omdat dit nogal een zwaar programma is dat ik voor mijn werk de hele dag gebruik, wil ik dit verhuizen naar partitie D: omdat daar nog bijna niets opstaat.
Kan ik dit zo overzetten of moet het eerst verwijderen en dan opnieuw installeren.

Is het mischien ook beter dat ik de partities anders indeel om de pc vlugger te laten werken of geeft dat geen verschil.

Op de c: heb ik nog 9.42 gb vrij
Op de d: heb ik nog 17.6 gb vrij
 
Verwijder van de c en installeer als het gaat op D.
Ik vermoed dat ge de c gebruikt voor de software en de D voor de data.
Als dit zo is dan zou ik alles laten staan.
In feite heb je genoeg ruimte op de C om de route te laten staan.

succes
 
Inderdaad, op D: staat er alleen 37.6 mb data, maar moet deze partitie dan zo groot blijven en kan ik niet beter wat meer volume aan C: toevoegen.
Nu blijft er op D: 17.6 GB vrij waar niet veel mee gedaan wordt, en op C: is er nog maar 9.38 GB over.
 
negen gb voor data vind ik vrij veel of down je soms ook films?
je kan die schijfgrootte veranderen met partition magic.
 
Een klein leesfoutje denk ik.

Ik heb op Acer patitie C: nog 9.38 GB over.
En op Acerdata partitie D: nog 17.6 GB over

Dus dacht ik minstens 10 GB over te zetten naar de C: partitie.

Of is dit niet goed ? want van partities ken ik bijna niets.
 
Ik bedoelde natuurlijk 17 gb.
Ik zie de noodzaak er niet van in en zeker niet als je niet kunt werken met partition magic.
Zoals dat bij u is ingesteld is dat bij de meeste pc's.
 
Ok jean, dan ga ik dit proberen te veranderen met patition manager.
Dan heb ik nog een vraag over partities :
Op mijn desktop staat maar 1 partitie op en op een andere laptop die juist voorzien is van en nieuwe hd staat er ook maar 1 op.
Is het nu raadzaam om daar 2 partities van te maken en zo ja, wat moet ik dan op deze nieuwe patitie zetten.
 
Ik zou daar inderdaad twee partities van maken.
Eentje voor de software en eentje voor de data.
Dit is goed voor als je pc cracht dan is normaal alleen je windows en andere software weg en niet je data.
Je moet je C: schijf indelen in twee partities beter gezegd je maakt een tweede partitie aan als een D schijf voor je data.
Ge moet bij partition magic op new partition drukken en vraagt die hoe groot die schijf moet zijn en welke letter je eraan wilt geven. De grootte van je d schijf zou ik twee derde van de totale ruimte maken en de letter D geven.
Sluit dan af en je partition magic begint zijn opdracht.

succes
 
Kan je partition magic alleen maar aankopen of is het ergens te downloaden, ik vind dat wel veel geld om 1 maal te gebruiken.
 
Hey Jean, ik heb de freeware geprobeerd maar kan de partities niet aanpassen.

Ik kan hem helemaal gebruiken tot hij op het laatst zegt dat als je de partities wil bewerken de full installie moet gebruikt worden en die is niet gratis.

Is er nog een andere manier om je partities aan te passen dan partition magic.
 
Winger zei:
Hey Jean, ik heb de freeware geprobeerd maar kan de partities niet aanpassen.

Ik kan hem helemaal gebruiken tot hij op het laatst zegt dat als je de partities wil bewerken de full installie moet gebruikt worden en die is niet gratis.

Is er nog een andere manier om je partities aan te passen dan partition magic.[/Q

Zou dit wat kunnen betekenen ?

eXtended Fdisk toegevoegd op 24 april 2002
[ Grootte: 41kB ~ Windows: 98-ME-XP-2000-NT ~ Licentie: Freeware ]
[ Homepage ][ Screenshot ][ Download ]



eXtended FDisk is een boot en partitie manager. Enkele kenmerken van dit programma zijn: opstarten van meerdere besturingssystemen van één harde schijf,
gemakkelijk te gebruiken partitie manager welke alle belangrijke besturingssystemen ondersteunt ( fat 16 en fat 32, NTFS, Linux, enz), opslaan van Master
Boot Record. Dit kleine programma is een vervanging van het DOS Fdisk en biedt een uitgebreide controle over de partities en het boot management van uw harde
schijf. Hoewel misschien niet geschikt voor de onervaren gebruiker, is het een belangrijk hulpmiddel voor ieder die de partities wil wijzigen of aanpassen of controle wil houden over de manier waarop de computer opstart bij het gebruik van meerdere besturingssystemen op één computer.

Nog een Gelukkige nieuwjaar en een voorspoedig 2006 :thumb: :D
 
Hallo Jean, ik heb de link gedownload maar het is nog hetzelfde ik kan het gebruiken tot ik op aply druk en dan krijg ik de melding dat hij de bewerking van de partities niet kan uitvoeren met de demp versie, en raad mij aan om de full versie te kopen.

Straks ben ik nog verplicht om alles te formatteren en dat wil ik liever vermijden.
Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld zijn en zoveel geld kosten.

Weet jij nog een oplossing?
 
Hallo Jean, deze link is voor mij te ingewikkeld om te gebruiken omdat ik niet zo goed ben in het engels, maar nu heb ik bericht gehad van een collega dat zijn broer partition magic heeft en ga hem volgende week halen dan zal het wel in orde komen zeker ?
Mag ik u bedanken voor de hulp en nog veel gezellige pc uren.

Gr Jef :thumb:
 
partities

Hoi
Buten dat ik het niet ken dat er buiten een standaard xp home staat op een laptop en op pc ook trouwens gebruik ik het al eerdere part. magic is zo makkelijk kan een kind doen
C hou ik vrij klein daar ik op D alles neer zet maar dat is een eigen keus.
Je hoeft part magic niet te kopen op de bekende dl sites kan je hem zo halen.
Let op windows snoept altyd wel wat weg van de part.waarop het staat
Veel succes ermee of een ander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan